Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

80mm schuurlinnen HBM MS3140 Cilinderschuurmachine

Ik heb een beetje merkwaardig probleem.

Mijn Cilinderschuurmachine, de HBM MS3140, wordt standaard geleverd met schuurlinnen korrel P60 met een breedte van 80mm.
    Op die breedte is schuurlinnen lekker stug en heeft geen neiging tot rek. (waardoor de schuurband steeds wat losser raakt en verschuift) (50mm is echt waardeloos)

Na een poosje raakte het natuurlijk op en ik wilde bij HBM nieuw lint bestellen.
    Wat schetst mijn verbazing? Zij leveren het niet.

Je krijgt een vaag antwoord, dat 80mm inderdaad niet veel voorkomt, maar dat het wel verkrijgbaar is in de "betere vak zaak".
    En anders misschien eens vragen bij een bedrijf genaamd Saint-Gobain, die zou dan wel een bedrijf bij mij in de buurt kennen waar het te koop is.?
    Ik heb dit bedrijf al eens gebeld, en die wisten het zelf ook niet. En wie er bedoeld werd met de "betere vak zaak" weet ik niet. (HBM zelf ook niet)

Online is 80mm ook voor mij moeilijk (eigenlijk niet) te vinden.
    Toch wel raar, dat HBM machines verkoopt waar vervolgens bij hen geen schuurlinnen voor te bestellen is, of maak ik ergens een denkfout?
    Hoe doen jullie het met schuurlinnen op dit type cylinderschuur (vandikte) machine ?

Laatst gewijzigd door bruine_beer; 21-02-15 om 13:49. Reden: aanvulling

Hi Bruine beer,

Bedankt voor het zoeken , die adressen zijn helaas rollen met schuurpapier en die bij Nonpaintshop zijn rollen van schuurpapier met Velcro klitteband. Dat spul scheurt op mijn machine gelijk aan stukken.

Wat ik zoek is voor een Cylinderschuurmachine zoals deze:
    https://www.hbm-machines.com/product...rschuurmachine

Dat is een rol met heel sterk schuurlinnen. Net zoiets als er op een grote bandschuurmachine zit, maar dan heel lang op een rol.

Ik heb vroeger bij Saint gobain wel vaker maat werk besteld. Alleen zijn de aantallen soms het probleem. Zo moest ik voor mijn schaatsenslijpmachine er ruim 600 stuks bestellen. Ja dan heb je er even genoeg. DAARINTEGEN was De prijs zeer aangenaam. De meeste vakspeciaalzaken moeten de weg wel weten. Toch moeten deze hulzen te koop zijn. Zal eens zoeken. Schuurlinnen zit op een rol van een meter breed en een lengte van ik denk 50mtr. Je zal dus een 12 rollen van 8cm breed moeten afnemen. Nu ben ik er al een tijdje uit dus eea Ik an veranderd zijn.
    Laatst gewijzigd door Wim Kluck; 21-02-15 om 16:56.

Inderdaad Wim, Dat van 80mm is precies wat ik bedoel. (misschien een beetje fijne korrel met P80.) Inderdaad wel een rol van 50 meter.

Haha, ik kreeg net een idee aangereikt.
    Ik ben gaan zoeken bij de concurrerende aanbieders van cilinder schuurmachines, om te zien hoe anderen het doen.
    Bij Tendotools in Belgie staan de zelfde soort machines maar dan met een ander naampje er op. EN zij verkopen WEL de bijbehorende rollen schuurlinnen. Dat maakt het ineens een stuk simpeler.

http://www.tendotools.com/nl/drumsander-tt405x.html

Bedankt voor het meedenken, dat zette mij ook weer aan het denken
    Laatst gewijzigd door Grizzly; 21-02-15 om 17:50.

Hey Grizzly,

Leuk je ook hier tegen te komen en wel met hetzelfde probleem als ik.
    Vandaag heb ik een soortgelijke machine gekocht van Bernardo, zelfde apparaat, zelfde fabriek, ander naampje.
    Ik dacht ook even een paar rolletjes te bestellen, maar inderdaad nergens te vinden.
    Bij die van Tendo staat niet dat het linnen is, maar gewoon schuurpapier.
    Ik heb ze zojuist een mail gestuurd met die vraag.

Forum Rechten