Hout met 3 levens

robduke

Nieuw lid
1 jan 2014
14
0
utrecht nl
keuken2.jpgnestkastje1 (13).jpg005.jpg
een grenen levens verhaal wat begon in 1995 als een grenen vloer wat bijna als vuil naar de stort ging zonde om een mooi stuk hout 40 2m weg te gooien
een kennis van mij vroeg aan mij of ik er wat meekon, met een aanhangwagen naar mijn huis gehaald allemaal losse planken van 3.50 m
ik had geen goed gereedschap, maar wel een slijpmachine waar een zaagblad op gemonteerd kon worden en een boormachine
na maanden zagen vrezen boren en lijmen een gehele grenen keuken en dat in een schuurtje van 2x3 m incl. werkbank.
2015 een andere keuken ,wat doen we met het grenen ,weg gooien naar de stort, zonde dan maar een 3e leven voor de (vloer cq keuken)
met wat betere machines aan de slag voor nestkastjes voor de koolmees en pimpelmees de lente komt er aan en op de tuinvereniging
is zeker vraag naar nestkastjes en zo komt het allemaal weer goed terecht een leuke hobby hout
groeten robduke
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Dit is volgens mij het ultieme Driecycling. Mooi hoor, hout heeft eigenlijk altijd nog wel een nieuw levensdoel. Ik hoop dat de mezen wel een beetje de weg terug kunnen vinden als er zoveel keus is.
HG Hugo
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Dat is nog eens een voorbeeld van hergebruik, super.
Ik hoop wel dat de vogelhuisjes van binnen ruw zijn, anders heb je kans dat de kuikens er niet uit kunnen kruipen..
(Mochten ze glad zijn dan eventueel met een rasp of beitel wat ruwer maken)
 

robduke

Nieuw lid
1 jan 2014
14
0
utrecht nl
er is aan de kleintjes gedacht ook aan het schoonmaken van de nestkastdoor een simpel op hangsystem, achterkant is los van de kast
gr robduke
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.