Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Hout met 3 levens

Hout met 3 levens

keuken2.jpgnestkastje1 (13).jpg005.jpg
    een grenen levens verhaal wat begon in 1995 als een grenen vloer wat bijna als vuil naar de stort ging zonde om een mooi stuk hout 40 2m weg te gooien
    een kennis van mij vroeg aan mij of ik er wat meekon, met een aanhangwagen naar mijn huis gehaald allemaal losse planken van 3.50 m
    ik had geen goed gereedschap, maar wel een slijpmachine waar een zaagblad op gemonteerd kon worden en een boormachine
    na maanden zagen vrezen boren en lijmen een gehele grenen keuken en dat in een schuurtje van 2x3 m incl. werkbank.
    2015 een andere keuken ,wat doen we met het grenen ,weg gooien naar de stort, zonde dan maar een 3e leven voor de (vloer cq keuken)
    met wat betere machines aan de slag voor nestkastjes voor de koolmees en pimpelmees de lente komt er aan en op de tuinvereniging
    is zeker vraag naar nestkastjes en zo komt het allemaal weer goed terecht een leuke hobby hout
    groeten robduke

Leuk! Maar moeten er geen huisnummers op?

Dit is volgens mij het ultieme Driecycling. Mooi hoor, hout heeft eigenlijk altijd nog wel een nieuw levensdoel. Ik hoop dat de mezen wel een beetje de weg terug kunnen vinden als er zoveel keus is.
    HG Hugo

Leuk dat het je het hout weer voor heel iets ander kan gebruiken van vloer tot nestkast

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Gaaf!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Leuk verhaal!
    En hoe is het mogelijk om zo'n keuken te maken met een slijptol met zaagblad! Petje af.

Mooi! Zelfs de meesjes gaan in flats wonen tegenwoordig :-D

Dat is nog eens een voorbeeld van hergebruik, super.
    Ik hoop wel dat de vogelhuisjes van binnen ruw zijn, anders heb je kans dat de kuikens er niet uit kunnen kruipen..
    (Mochten ze glad zijn dan eventueel met een rasp of beitel wat ruwer maken)

er is aan de kleintjes gedacht ook aan het schoonmaken van de nestkastdoor een simpel op hangsystem, achterkant is los van de kast
    gr robduke

Forum Rechten