Kastenwand garage

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Hallo mijn naam is Bert

Binnen kort ga ik een kasten wand maken voor in mijn garage van ongeveer 6,10 m lang met en werkblad bij . Wordt ge maakt in groene mdf om dan te schilderen en een sokkel in dennen hout.
De platen en het dennen hout komen van mijn werk ik werk namelijk in de houthandel. Ze worden ook op mijn werk op maat gezaagd met de opdeelzaag .
Morgen zal ik een schets plaatsen hoe het ongeveer moet komen

Grtz
Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Gaat dat MDF niet flink doorhangen?
De legplanken bedoel ik dan :) .
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Mijn eerste kasten voor de werkplaats waren ook in MDF, ong. 60cm breed.

Nu zou ik dat niet meer doen. Ik heb er al een aantal vervangen door multiplex (radiata pine) wat veel steviger is.
Wel kan je MDF gebruiken voor kasten tot 40cm breed: deze houden bij mij nog altijd stand (= geen doorbuiging)
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Ik ben momenteel aan een gelijkaardig project bezig en alle leggers (45x95 cm) heb ik op aanraden van meerdere mensen in 18mm multiplex (Meranti in dit geval) gemaakt met dan nog eens over de hele lengte een verstevigingsrib in hetzelfde materiaal vzn 3cm breed er dwars onder voor extra stevigheid.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
een zaagplan gemaakt op freeoptimaze.nl een website dat in hier ooit eens gevonden heb een tof programa
van het weekent de kant waar de kast moet komen leeg maken en dan nog eens goed opmeten en dan alles door geven op mijn werk om het te laten zagen


Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
zijn er hier die me wat uitleg kan geven over het plaatsen van pot scharnieren
heb dat vroeger nog gedaan maar is al te lang
wat ik weet is dat het met een boor is van 35 maar de afmetingen waar en hoe ze moeten geboord zijn dat weet ik niet meer

grtz
 
Laatst bewerkt:

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
In principe is de afstand van zijkant deur tot zijkant gat (potafstand ) 4.5 mm.
Dus tot Hart (Plus 17.5 mm)
Is 22 mm.
Breedte van je houten duimstok.
En dat is bij normale opdek.
Van plus minus 17 mm.
Succes ermee.
Let wel op dat je de goede scharnieren hebt.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Straks nog een paar aanpassingen doen aan de schets wandt heb de garage leeg gemaakt aan de kant waar de kast moet komen en was nu gemakkelijker om te meten
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Vraag je hoe doen jullie de ruggen der boven op nagelen of de ruggen in een groef stekken
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Ja dat bedoel ik de achterwand bij ons is dat de rug van de kast.
Het zij bij een kast of 6 zijn waar er een rug moet in komen de rest is zonder rug

Grtz
 

dikb

Nieuw lid
27 jan 2015
16
0
Ik heb ze altijd ingefreesd. Uiteindelijk wordt er toch gereedschap in gegooid, en je wilt niet dat de achterwand loskomt.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
De eerste lading hout al meegebracht van men werk


De montage stukken voor de hang kasten heb ik ook al


Grtz
 
Laatst bewerkt:

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Binnen een maand worden de platen gezaagd voor mijne kasten wand dit project wordt wat opgeschoven omdat ik eerst een anderproject ga doen en speelhuisje maken voor mijn zoontje
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
hallo morgen worden de zaagplannen door gegeven op mijn werk en zodra ik de platen heb kunnen we weer verder

updates volgen

grtz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.