Wie kent deze houtsoort?

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Iemand die deze houtsoort kent ?
Wie bezit een stuk hout van deze soort?
Groeten
Daniel

20150217_140504_Richtone(HDR).jpg
20150217_140437_Richtone(HDR).jpg
20150217_140416_Richtone(HDR).jpg
 

ARoks

Nieuw lid
17 feb 2015
3
0
Het doet mij erg denken aan Pale Moon Ebony.
Heb er jammer genoeg niets van liggen.
Ik geloof dat de Amsterdamse fijnhouthandel soms iets heeft.
Veel succes met zoeken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.585
2.503
Gaanderen
Ja ebbenhout zwart wit. Ook verkrijgbaar in een eco uitvoering. Heb ik bij een webshop in Duitsland gezien. Zoek Het even op. Probeer het ook even bij onze houthandel masave.
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
De 2 stukken op de foto heb ik recent aangekocht.
Ik wou even weten of er hier nog leden zijn die het in hun bezit hebben.
Is inderdaad ebben black white of ook wel pale moon ebony genoemd.
Zeer mooi hout dat in draaiwerk een prachtige tekening geeft.
Is vrij kostelijk hout maar wou dit toch in mijn aanbod hebben.
In 1 balkje zitten redelijk wat barsten waarvoor ik van de leverancier een ander toegestuurd krijg.
Groeten
Daniel
 
Blij dat dit hout gebruikt wordt!
iedereen wilde eerst enkel het puur zwarte hout maar aangezien niet elke boom puur zwart hout levert werden er dus soms 10-12 bomen omgezaagd en misschien maar 1 meegenomen omdat de rest niet geheel zwart was.
Dit hout zal dus afkomstig zijn van een van die andere bomen die 'onbruikbaar' was maar wat steeds meer mensen tegenwoordig wel willen hebben
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Dit is een andere soort hoor Rene 13.
De ebben met bruine en grijze vlekken kom je tegenwoordig veel tegen. Roet zwart moet bijna op bestelling of indien er veel voorradig is en je mag uitkiezen heb je geluk.
Dit is een andere soort ebben net zoals de macasaar een onder soort is.
De black and white of pale moon ebben , zoals boven vermeld staat ,is ook duurder dan de zwarte ebben.
Groeten
Daniel
 

DKM70

Nieuw lid
20 jan 2013
22
0
Dat is white ebony idd. Erg fraai!
Wil ik ook nog eens een keer inkopen, maar dan voor een acceptabele prijs.. :rolleyes:
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Dit is uiteraard zeer mooi hout. Kan niet wachten om er iets mee te doen. Ik ga het nog de tijd geven om goed droog te zijn om mooie afwerking te verzekeren.
Het is zeer zeker prijzig en is ook niet altijd verkrijgbaar. Ik ben aan het wachten tot er nog een partij verkrijgbaar is zodanig ik dit in mijn werkjes kan gaan aanbieden.
Op ebay wordt het regelmatig aangeboden maar ben niet zo gek om daar te kopen.
Groeten
Daniel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.