Bouwen van een pipowagen

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
image.jpg
Wie weet hoe deze werken .
ik heb deze gekregen maar ik weet niet precies hoe ik ze moet gebruiken .
image.jpg
Dacht ze te gebruiken voor voor het bovenlicht ,maar ik kan ze niet vast zetten .
image.jpg
Hier de kleine smalle raampjes ,totaal 3 stuks

gr Hummes
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
dat zijn valscharen voor naar binnen vallende ramen.
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Het kleine stukje word op het bovenste deel van de vleugelstijl geschroefd, tegen de buitenrand. Het grote deel komt op de stijl van het buitenkader, even experimenteren dus om de juiste plaats te vinden. De dingen zijn inderdaad bedoelt voor naar binnen vallende raamvleugels, voor naar buiten uitzettende vleugels heb je ander beslag nodig.
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
Das nou jammer ,mijn raampjes gaan naar buiten omhoog .
Dus zet ik deze ijzers maar in de kast .
Ik heb vandaag een hele berg (echt veel ) eiken lambrizering gekregen .
Dat zal voldoende zijn denk ik voor de binnen en buiten kant van de wagen .
Buitenkant wordt aan de bovenkant glad geverfd (plaatmateriaal ) daar onder lambrizering .
Binnenkant ook lambrizering en daar boven behang (jaren 60 stijl)

Tot zo ver weer even
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
image.jpg
Weer een stukje verder ,het dak zit er aan 1kant op ,epdm zit nu ook op de bovenste gedeelte .

image.jpg

Ik vond het zonde om de uitval ijzers ( noem ik maar zo) weer in de kast te leggen ,dus heb ik er een nieuw stuk draad in getapt en vleugelmoeren er aan vast gedraaid ,nu kan ik de ramen uitzetten en vast zetten via de vleugelmoeren .

ben zelf zeer tevreden over het resultaat .

image.jpg

image.jpg

Tot de volgende keer ��
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Het ziet er al leuk uit.
En mooi dat je die uitval ijzers hebt kunnen gebruiken. Altijd zonde om zoiets weg te gooien.
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
Even een vraagje ,nu wil ik een Etna gasfornuis kopen en in de wagen zetten, maar nu weet ik dat ik iets moet aanpassen om hem op butaan of propaan te laten draaien ,maar hoe kom ik daar achter ,wat ik moet aanpassen en waar te kopen ?

heeft even niets met hout te maken, maar je loopt tegen veel dingen aan met zo,N bouw .

gr Hummes
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Volgens mij zitten er onder de branders messing dopjes met een gaatje er in, net een sproeier uit de een carburateur.
volgens mij moet je die aanpassen.
welke maat? Geen idee :confused:
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
De maat van een sproeier hangt af van de grote van de pit. Als je het type ETNA fornuis hebt kan een ETNA leverancier je de juiste sproeiers leveren ( in Frankrijk worden ze standaard meegeleverd, zelfs bij de IKEA).
Het is niet verstandig er zomaar een in te draaien in zo'n maaoie houten wagen
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
mmm ,net een mail terug gehad van budget ,dat het niet mogelijk is om daar andere sproeiers in te zetten ,even voor de duidelijkheid ,ik heb zo,n fornuis nog niet ,maar ik vind hem wel mooi passen straks in de wagen .
Ga nog even verder broeien op dit probleem .

Met de wagen weer een stukje verder ,het dak( epdm )zit er bijna helemaal op ,schoorsteen zit er in ,en in het weekend komen er Corte stalen dakgoten aan ,zodat ik het epdm helemaal kan afwerken .

gr Hummes
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik wilde je naar de pittenkoning in Amsterdam sturen, maar dat is weinig pittenkoning meer zie ik op de site. Vroeger was dat een echte stiefbeen en zoon winkel waar je vats je fornuis kon om (laten) bouwen.

Wellicht is dit een site waar je wat kan vinden. Is een Zweeds concern, en ik dacht niet dat ze buiten scandinavië opereren. http://www.sunwind.no/
Let op: er is een engelstalig gedeelte, maar dat is beperkt. Dus plaatjes kijken in een vreemde taal.

In principe is alles wat ze hebben op propaan. Dat werkt dan ook op butaan. Butaan wordt hier minder gebruikt omdat 't bevriest.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik kan mij herinneren dat toen ik 8 jaar geleden een Karwei huismerk (Etna?) gasfornuis kocht, daar een zakje met andere sproeiers bij zat.
En aangezien ik nooit wat weggooi zullen ze waarschijnlijk nog ergens onderin een kist liggen.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
mmm ,net een mail terug gehad van budget ,dat het niet mogelijk is om daar andere sproeiers in te zetten ,even voor de duidelijkheid ,ik heb zo,n fornuis nog niet ,maar ik vind hem wel mooi passen straks in de wagen .
Ga nog even verder broeien op dit probleem .

Met de wagen weer een stukje verder ,het dak( epdm )zit er bijna helemaal op ,schoorsteen zit er in ,en in het weekend komen er Corte stalen dakgoten aan ,zodat ik het epdm helemaal kan afwerken .

gr Hummes

In Reeuwijk zit een bedrijf(je) dat veel levert aan het kermisbedrijf, De Haas en Kramer, Edisonstraat 11, 2811 EM Reeuwijk. Ze doen ook in sani broyeurs. Ze hebben meerdere sites, waaronder http://kampeerencampingwinkel.nl.

Ik heb er voor mijn schip ook al e.e.a. gehaald. Prima service.

Suc6, Karel
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
Haha ,ik heb niet zo heel veel tijd gehad om te bouwen ,maar ik zal vanmiddag even wat foto,s plaatsen
Natuurlijk wel wat gedaan ,maar dat zien jullie straks wel 😀
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
Komt tie dan ;) dampwerende folie zit er tegen aan .

image.jpg

Neuslatten voor de overgang glad en klaaldelen ben ik mee begonnen
image.jpg

Onze eerste houtkachel,krijgt een plekje in de wagen .

image.jpg

Doorvoer is ook al,geplaatst

image.jpg

Dak is ook klaar op de voorkanten na ,cortenstalen dakgoot zit er ook aan .
net als de doorvoer van de pijp.

image.jpg

Raam houders werken ook goed .

image.jpg

image.jpg

Mooie lamp ,haha

image.jpg

image.jpg

Tot,zo ver weer ideeën of suggesties altijd welkom

gr Hummes
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 555
  • image.jpg
    image.jpg
    98 KB · Weergaven: 552
  • image.jpg
    image.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 550
  • image.jpg
    image.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 551
  • image.jpg
    image.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 548
  • image.jpg
    image.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 550

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.