Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012

Goedkope verticale houtopslag

De werkplaats ligt weer vol met rest stukjes hout, vooral latten uit dennenhout.
    De houthandelaar verkoopt ze dan ook in latten van 2,4 meter of langer. De resten blijven altijd rondliggen/staan:

P1070170.jpg
    P1070172.jpg

Enkele weken geleden heb ik nog 2 modules gemaakt om resten plaatmateriaal in op te bergen. De zijwand daarvan leek dan ook de ideale plaats om de houtopslag uit te breiden:

P1070171.jpg

Eerst een platform gemaakt waarop de houten latten zullen rusten, zodat ze niet in direct contact komen met de beton:

P1070173.jpg

Tijdens het rondneuzen in de plaatselijke doe-het-zelver, en met enkele ideeën in het achterhoofd vanop het internet, kwam ik metalen meubelpoten tegen.
    Op de onderkant van deze poten was draad geschroefd voor M10 bouten. En dat was net wat ik nodig had.

Alles op zijn plaats geïnstalleerd, inclusief de meubelpoten. Om het vallen van de latten tegen te gaan, heb ik een ketting voorzien die vast hangt aan de meubelpoten met M10-moeren en een "slotje":

P1070175.jpg

P1070176.jpg

P1070177.jpg

Alle hardware samen heeft me amper 10 euro gekost.

Hopelijk kan ik hiermee anderen helpen.

Je kunt zelfs nog iets aan de poten hangen want het hout staat toch altijd schuin. Leuk bedacht!
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Dat is handig bedacht met die poten!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swave Bekijk Berichten
    Je kunt zelfs nog iets aan de poten hangen want het hout staat toch altijd schuin. Leuk bedacht!
    Z'n Triton geleiderails bvb, want die zijn er nu overgeschoten ...

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo Bekijk Berichten
    Z'n Triton geleiderails bvb, want die zijn er nu overgeschoten ...
    Die hangen al aan de andere kant van de muur

Forum Rechten