ts250c tafelzaag van record power

Stefan h

Actieve deelnemer
3 jul 2014
34
0
Mijn vorige tafelzaag ( makita mlt100) was volledig kapot, en niet meer te repareren
Dus op zoek naar een nieuwe, had een budget van rond 1200 euro.
Mijn oog viel op de record power ts250c, na lang wikken en wegen deze aangeschaft
Bij machine handel Meyer in Duitsland, vorige donderdag geleverd.
Al bij het uitpakken zag je meteen dat het degelijke kwaliteit is, dan begonnen met het
Monteren van de machine, dit ging redelijk vlot en alles is bij te stellen met inbus en moeren
Je kan echt alles perfect haaks instellen na wat geduld. Zelfs het tafelblad tov zaagblad
Ook te tafelslede is top, zit totaal geen speling op dit in tegenstelling tot de makita
Het tafelblad is van staal, zowat alles is bijna van staal en alu gemaakt
Ook de geleider is meer dan stevig, schuift na haaks zetten zeer vlot heen en weer
Over een solide stalen as. Ook de micro adjusting is een leuke meerwaarde.
De motor start zeer geluidsarm en met zijn 1500 watt meer dan genoeg voor mijn behoefte
Wat ook een meerwaarde is zijn de aparte draaihendels voor hoogte instelling en zaagblad schuin
Te kantelen. De tafel verbreding was een optie, en heb mij niet beklaagd deze bij te nemen
Totale conclusie: een zeer degelijke machine voor zijn prijsklasse

IMG_20150214_184332.jpgIMG_20150214_184306.jpgIMG_20150214_184250.jpgIMG_20150214_184240.jpgIMG_20150214_184231.jpgIMG_20150214_184223.jpgIMG_20150214_184203.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Je zegt dat het tafelblad van staal is, maar ik lees op de verschillende websites dat het "main"gedeelte van gietijzer is en de zij bladen van staal.
Ziet er uit als een goed ding. En voor €1200 wel waarde voor je geld denk ik zo.
Zit zelf ook naar zo'n zaag te kijken, maar door de bomen etc
Had zelf de Jet JTS-600X in gedachten. En zo op de foto's te zien zien ze er heel erg hetzlefde uit.
Zal me niks verbazen als het uit dezelfde fabriek komt.
http://www.vdhbv.nl/houtbewerkingsm...ines/jet-jts-600x-cirkelzaagmachine-230-volt/
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Mijn bankrekening heeft het nog niet toegelaten om een echte zaagtafel aan te schaffen.
Het beetje wat ik spaar gaat voorlopig in wat Festool spullen zitten.
Voor het werk heb ik zo'n tafel ook nog niet nodig.
Volgende maand ga ik een TS55 bestellen en dan ga ik een zaagtafel maken van mijn Bosch circelzaag.
Misschien niet super, maar voor de tuinmeubels waar ik nu nog mee bezig ben is dat prima.
Zoiets als dit ;
https://www.youtube.com/watch?v=TjN37QWWB_o&index=34&list=PL6ctmPIvq3DoDbrHALPtBuvpaN2Yn2_65
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
oh, sorry. jij was niet degene die dit draadje starte.
Ik bedoelde mijn vraag aan Stefan H te richten :)

Hoe bevalt ie Stefan???!
 

Stefan h

Actieve deelnemer
3 jul 2014
34
0
Hallo Hans,
De zaagtafel bevalt mij zeer goed, alles zit nog stevig vast en haaks, heb al heel wat ermee gezaagd
Juist het originele zaagblad dat er standaard bijzat heb ik vervangen door een Bosch zaagblad ( speedline)
Het standaard blad vond ik van mindere kwaliteit, ( op mijn werkstukken waren brandvlekken zowel op plaatmateriaal als massief)
Maar snel verholpen door speedline zaagblad.
Machine maakt ook weinig lawaai, dit in tegenstelling van mijn vorige makita zaagtafel.
Ook er handig dat alles kan bij geregeld worden fijn afstelling voor het in gebruik nemen van machine.
Het is zeker zijn prijs waard, heb de mijne besteld bij machine handel Meyer in Duitsland.
Heb wel een maand moten wachten, maar hier was de prijs het voordeligst. Voor vervoer naar België heb ik 42 euro betaald
Groeten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.