Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Schaveling

Schaveling

Beste hout fanaten,

Wat doen jullie zoal met jullie schavelingen?
    Ik heb sinds kort een vandiktebank, en ik heb na een paar keer schaven al een berg schavelingen. En heb geen flauw idee wat ik er mee kan doen. Ik heb al een gedeelte opgebrand in de kachel van mijn atelier. Maar de winter is nu voorbij, dus dit is ook geen mogelijkheid meer. En als ik trouwens veel schaaf dan kan de kachel niet volgen thehe.

Vandaar jullie mening gevraagd.
    Alvast bedankt!

Re: Schaveling

Ik denk dat je met schavelingen houtkrullen, spanen en dergelijke bedoeld?

Misschien is dit een idee? Ik zag het op youtube en vond het erg aansprekend: http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

Ik geef mijn houtkrullen aan mijn vader, die strooit ze uit in de paardenboxen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009

Misschien kan je er een familielid mee plezieren voor in het kippenhok?

gtn,

bert

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

misschien je eigen vis gaan roken? anders inderdaad een kennis zoeken met een paard oid
    rick

bij de BBQ geeft een heerlijke smaak aan het vlees

Mijn spaanders/krullen/schavelingen gaan naar een paardenbak.
    Als het echt schone krullen zijn en er zitten geen schadelijke stoffen in dan wil iemand die Zijdehoenders (kippen) fokt ze wel hebben.
    Alle afval blokjes eiken en beuken gaan naar een bevriende palingroker.
    Zo proef ik mijn eigen hout ook nog eens

Groet,
    Kor

Thaha, vis roken de max. Ik heb al een paar goede ideeën gehoord. Ik zal binnekort eens langsgaan bij een boer.

Mijn schaafsel ging ook naar een paardenboer, maar nu heb ik de afzuiging aangesloten op de schaaf en de zaag, dus de zakken zitten vol stof. Helaas gaat het nu gewoon naar de stort. Ik heb begrepen dat je er briketten van kan persen, maar dat is nogal een investering. Zou mooi zijn iemand te weten die zo'n pers heeft.

Dat stof is niet zo'n probleem hoor. Met een panty om je stofzuigerslang heb je dat er zó uit en kan je schone krullen naar de paardenboer brengen. Probeer maar!

Arthur

Forum Rechten