Tijd om netjes voor te stellen.

Terri Vled

Nieuw lid
Beste Mensen,


Na een tijdje "mee gesurft te hebben" op jullie interessante en educatieve site, wil ik mij hierbij graag voorstellen.

Ik ben Sander van Boekel, 35 jaar en van beroep lijstenmaker en restaurateur. Een ambachtelijk vak met daarin oa een grote rol weggelegd voor het werken met massief Ayous en de nodige soorten wortelfineren. Maar ook het steken van ornamenten en vergulden.


In de spaarzame vrije uurtjes klus ik graag aan mijn huis en trek ik het bos in op de mountainbike.


Op woodworking vind ik de nodige tips en truucs die ik soms goed kan gebruiken in mijn atelier. Wellicht dat ik ergens mijn steentje bij kan dragen op het prachtige gebied van houtbewerking.


Groeten Sander
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! We maken graag gebruik van je kennis en ervaring.


Fons
 

Terri Vled

Nieuw lid
Dank je wel voor het welkom.

Om op jouw (rick koorman) vraag terug om wat foto's te plaatsen. Het is eigenlijk het duidelijkste te zien op mijn site. (Overigens niet om reclame te willen maken.... ). www.boselie.com Wil je echt de stappen van het proces van lijsten maken zien, dan staat er op Facebook nog meer.

Voor een dagje kijkplezier ;-).

Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Groeten Sander
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dag Terri,

Welkom op het forum. Zojuist even op je website gekeken.... Wauw, vakwerk.
Jammer dat je hier zo ver vandaan woont, want het bekleden met bladgoud is iets wat ik zelf (ook) nog op het verlanglijstje heb staan.
 

Terri Vled

Nieuw lid
Beste SunRayes,


Beetje late reactie wellicht.... Iets te druk in de zaak. Het vak bestaat zeker nog wel. Al moet je het eerder met een loep zoeken. We zijn op dit niveau nog maar met een paar man in NL. Gelukkig blijft het ambacht doorgaan, ook in combinatie met restauratie van lijsten en het vergulden van objecten. Qua technieken is het allemaal overlappend.

Groeten Sander
 
A

Athanor

Guest
Prachtig werk Sander! Ik nodig je uit om op de Open Dag Hout te komen staan, kun je het publiek wat bekend maken met dit mooie vakwerk en kennismaken met veel forumleden!!

Fons

http://opendaghout.nl/
 

Terri Vled

Nieuw lid
Beste Fons,

Merci en dank je voor de uitnodiging! Ik ga zeker die kant op komen, hij staat in de agenda. Altijd mooi om andere houtfielen te ontmoeten. Helaas heb ik alleen niet de ruimte/genoeg materiaal en mensen om daar dan te staan. We zijn in die periode met een grote opdracht op locatie bezig.

Is dit overigens hetzelfde/heeft te maken met http://www.ambacht21.nl/

Groeten Sander
 
A

Athanor

Guest
Dat is een andere activiteit, vooral op Amsterdam gericht. Overigens willen wij wel in toenemende mate aandacht voor ambachtelijkheid in hout en aanpalende beroepen zien te krijgen. Maar, als dit evenement weer goed op de rails staat en jullie massaal komen kunnen we daar in de toekomst nog veel aan doen!

Fons
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Sander, ambacht 21 in Zutphen heeft een hoog onderhoudend karakter waar bedrijven en opleidingen zich presenteren. De ODH richt zich op de (betere) amateur en professionele houtbewerkers, die zijn eindproducten en creaties laat zien. Het gaat dus om de ambachtelijke be- en verwerking van hout. In schuurtjes, werkplaatsen en ateliers ontstaan de mooiste werken. Die moeten een exposure krijgen. Daarnaast komen er vele ondersteunende bedrijven met handgereedschappen en machines. Houtbewerkers mogen gratis hun werk daar exposeren. Zij krijgen daar een marktkraam ter beschikking. Bedrijven en handelaren betalen een bescheiden vergoeding. Het zou leuk zijn dat jij daar.jouw ambacht (het vergulden) demonstreert. Het kost je alleen de huur van de kraam van 4x1 meter en hebt dan meteen gratis entree voor twee personen.
Ik wil je dar graag verwelkomen.
Vr.gr. Jan Pranger (ook teamlid ODH.)
O ja alles te zien op www.opendaghout.nl en info op deze site.
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Verhip ja Jan dit is ook in Zutphen, had ik niet zo snel gezien:eek: ik heb onlangs een soortgelijk evenement in Amsterdam gezien en trok te snel mijn gevolgtrekkingen.....


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.