Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Groene MDF, rakende zijwanden ongeverfd laten?

Morgen begin ik aan inbouwkasten in 18mm mdf groen voor in mijn garage.

Deze bestaat uit modules die ik met patentbouten tegen elkaar schroef.

Mag ik ge buitenkant vd zijkanten vd corpus ongeverfd laten? De binnenkant wordt wel geverfd.
    Zelfde vraag ook voor de rug(9mm dikte) vd corpus.

Alvast bedankt.

Ik zou wel een laag grond verf er op de zijkant smeren. Tegen het krom trekken.

Voor gezondheidsredenen wordt er aanbevolen MDF steeds volledig te schilderen ...

Dan moet je ze wel eerst in de primer zetten.
    Laatst ook gedaan,dan worden ze ook mooi,anders blijf je aan het kwasten om ze mooi dekkend te krijgen.

Bedankt voor de reacties heren.

de niet zichtbare delen zal ik dan 2x maal in primer zetten enkel. Is toch nog iets verf bespaard...

Ik verdun de eerste keer de primer altijd,extra zuinig...

Ik weet niet of het bij groene MDF ook leverbaar is, maar voor het gewone MDF zweer ik bij gegronde panelen. Scheelt enorm veel tijd en het eindresultaat van het lakverven is tot nu toe vele malen beter dan bij onbehandelde MDF-panelen.
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosquet Bekijk Berichten
    Ik weet niet of het bij groene MDF ook leverbaar is, maar voor het gewone MDF zweer ik bij gegronde panelen. Scheelt enorm veel tijd en het eindresultaat van het lakverven is tot nu toe vele malen beter dan bij onbehandelde MDF-panelen.
    goed om weten maar in dit geval.niet van toepassing. Heb vandaag naar de lokale,houthandel gebeld om de platen deels op maat te zagen aangezien ik jammergenoeg geen volledig plaat kan vervoeren....

Alvorens (wat een woord) primer aan te brengen, wat is de aangewezen werkwijze? Eerst opschuren en ontvetten (met welk product) , of gewoon zonder voorbereiding beginnen verven?

Ik heb gemerkt dat eerst schuren en dan schilderen het beste resultaat geeft. Schilderen gaat dan ook makkelijker en lijkt beter te dekken. Eigenlijk zou je voor het schuren inderdaad moeten ontvetten, al moet ik eerlijk toegeven dat ik dat nog wel eens over sla.

Forum Rechten