Kozijnhout frezen

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
jens...... zei:
Ik schrijf dit omdat eiken een zeer onlogische keuze is voor kozijnhout. Eiken is gewoon niet stabiel genoeg voor kozijnen. Dan kan je veel beter goede grenen of andere hardhout soort gebruiken die wel geschikt is voor kozijnen

ik vraag mij toch af hoe je in godsnaam bij zo,n onzin komt?.

jens........

Als het hout niet te veel fouten bevat en je een rechte draadrichting uitzoekt is eiken wel degelijk een goede houtsoort. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van eiken ramen die reeds tientallen jaren meegaan en nog perfect hun werk doen.

Je kan het misschien oneens zijn met een bepaalde stelling maar ik begrijp niet waarom je dan zo cynisch antwoord. Voor zover ik weet is hout geen exacte wetenschap en is dus elke mening waardevol tot het tegendeel bewezen is. En van eiken ramen zijn er bewijzen zat.
 

jens......

Nieuw lid
16 feb 2010
10
0
even een misverstand uit de wereld helpen.

niet jens maar zuma schreef dat eiken niet geschikt is voor kozijnen . zuma schreef dat eiken niet stabiel genoeg zou zijn .

wel jens zegt dat dit grote onzin is, eiken is één van de sterkste houtsoorten op deze wereld.
en eiken is wel degelijk een goede keuze voor kozijnen , mits goed verwerkt en uit gezocht ,maar dat geld voor alle hout.

helaas is een goed stukje eiken niet meer betaalbaar , en daar wrinkt bij veel mensen de schoen.

jens......
 

bruyere

Nieuw lid
29 mrt 2010
7
0
Jens, ik zie nu ook pas dat die tekst een quote is, ik vond het al zo'n tegenstelling met je eerdere commentaar. Zo zie je maar, een misverstand is snel in de wereld.

Hoe dan ook, meestal is het zo op forums dat als er 10 mensen reageren je ook 10 verschillende meningen hebt!

Aanstaande mei neem ik een stuk eiken mee naar huis om een test kozijn te maken en die plaats ik dan komende zomervakantie. Dan maar kijken wat het doet de maanden daarna.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
jens...... zei:
even een misverstand uit de wereld helpen.

niet jens maar zuma schreef dat eiken niet geschikt is voor kozijnen . zuma schreef dat eiken niet stabiel genoeg zou zijn .

wel jens zegt dat dit grote onzin is, eiken is één van de sterkste houtsoorten op deze wereld.
en eiken is wel degelijk een goede keuze voor kozijnen , mits goed verwerkt en uit gezocht ,maar dat geld voor alle hout.

helaas is een goed stukje eiken niet meer betaalbaar , en daar wrinkt bij veel mensen de schoen.

jens......

Wel, ik had het blijkbaar ook niet gezien dat het om een quote ging... Ik denk dat je bij het wissen van een deel van het bericht de eerste haakjes verwijderd hebt. Vandaar de onduidelijkheid.
We zijn het dus perfect met elkaar eens! ;)
 

jens......

Nieuw lid
16 feb 2010
10
0
kijk ééns bij oude kerken , en de deuren van zo,n tempel , allemaal eiken hoor en je wild niet weten hoe oud dat al is :roll: .

dan moet hier toch niets meer uitgelegt worden toch.

jens......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.