Kast oud wit verven

Erwinos

Nieuw lid
8 feb 2015
4
0
Hallo,

Ik wil graag een oude grenen kast wit verven en een oude look geven.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? Kan het zijn dat er twee lagen verf worden gebruikt?
ik wil het graag zo als op de foto te zien is.

Mvgr Erwin
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 335

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Ik doe meestal het volgende,

watergedragen verf goed verdunnen (is op gevoel).

1 laag aanbrengen met een kwast en laten dragen, dan licht opschuren en opnieuw een laag verdunde verf met de kwast. Nadie om het een beetje "ouder" te laten lijken met een sponsje of kwast een donkerdere kleur naar keuze op meerdere plaatsten aanbrengen en dan onmiddelijk lichtjes afvegen met een droge doek.
Hierdoor blijft er een donkere, vuile schuin achter die lijkt op oude verflagen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
met milk paint kan je hem ook een verweerde look geven. Google er is op.
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Je kunt inderdaad ook eerst een donkere kleur aanbrengen (of meerdere) en daarna de boel overschilderen met een lichtere kleur. Dan is een watergedragen lak ideaal, want die droogt snel. Daarna met zo'n 3M schuurpapier de boel waar gewenst doorschuren. Ik zie ook streepvorming op het deurtje hierboven. Dit zou je kunnen nabootsen met een slechte, harde kwast. En dan een straalkacheltje erbij zodat het lekker snel en streperig opdroogt. En ik zou vooral matte verf gebruiken. Of later matteren met een schuurpad.

En het schimmeleffect: koffie in je planten spuit en erop nevelen als je lak nog niet droog is. Later weer opschuren.
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Erwin,

heb je al een pot GRUNDALL?

Das primer op basis van terpentijn.

Terpentijn = natuurlijk, in tegens telling tot terpentine = chemisch.

GRUNDALL pakt op alles, altijd, en met een borstel aangebracht geeft het die structuur die je zoekt, zelf MDF krijgt een houtnerf structuur ermee!! Gebruik ik altijd voor landelijke meubeltjes.

Paar dagen laten drogen dat wel, anders pakt je eindlaag misschien niet zo goed, duurt gewoon een beke langer om uit te harden. Op de pot stata geloof ik 1 dag of zo, neen, pak mar 3/4 dagen of liefst een week.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.670
2.554
Gaanderen
Bart terpentijn natuurlijk. Volgens mij net zo natuurlijk als terpentine. Terpentijn wordt gedestilleerd uit hars van bomen. Terpentine us een destilaat van aardolie. Ook plantaardig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.