lamello/zelf kasten maken/prijs meubelpanelen

nijsluc

Actieve deelnemer
30 apr 2015
27
0
Probleem is opgelost ...... Ik heb het freesje er eens uitgehaald en zag dat 1 tand een beetje scheef stond een beetje bijgeslepen en probleem is opgelost.
 

whugos

Actieve deelnemer
8 aug 2014
37
0
Ha Bernad, kwam jouw opmerking tegen bij zoeken naar lamello vs domino. Heb jij de originele lamello of een alternatief?
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Ik weet niet of je ondertussen al een besluit het gemaakt maar voor je geplande werkzaamheden, keuken, dressers en maatkasten is het zeker handig een lamello of dominofrees te hebben. natuurlijk kan je kant en klare keuken blokken kopen bij de Ikea maar wat hier eerder ook al wordt genoemd moet je dan geluk hebben dat je elke keer de juiste maten kan vinden zodat het altijd past, 90% van de tijd zal dat niet lukken wanneer je een muurvullende keuken wilt maken. wat betreft je dressers en maatkasten, daar is het juist handig voor, wanneer je plaatmateriaal koud wil verbinden heb ik altijd last van verschuiving (drijven) van het hout door de lijm. sinds enkele dagen heb ik nu de Makita DPJ140ZJ Lamellenfrees 100mm 14,4V Basic Body (accu's had ik al) zaterdag even snel een blad verlijmd van stuk of 10 balkjes van eiken. gaat als een speer, om de 30 CM een sleufje frezen, lijmen en biscuits er in, bovenkant van blad is direct vlak (mits je balken goed parallel lopen natuurlijk) geen gezeur meer met drijvend hout en direct recht! ben er nu al blij mee dus een echte aanrader.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik weet niet of je ondertussen al een besluit het gemaakt maar voor je geplande werkzaamheden, keuken, dressers en maatkasten is het zeker handig een lamello of dominofrees te hebben. natuurlijk kan je kant en klare keuken blokken kopen bij de Ikea maar wat hier eerder ook al wordt genoemd moet je dan geluk hebben dat je elke keer de juiste maten kan vinden zodat het altijd past, 90% van de tijd zal dat niet lukken wanneer je een muurvullende keuken wilt maken. wat betreft je dressers en maatkasten, daar is het juist handig voor, wanneer je plaatmateriaal koud wil verbinden heb ik altijd last van verschuiving (drijven) van het hout door de lijm. sinds enkele dagen heb ik nu de Makita DPJ140ZJ Lamellenfrees 100mm 14,4V Basic Body (accu's had ik al) zaterdag even snel een blad verlijmd van stuk of 10 balkjes van eiken. gaat als een speer, om de 30 CM een sleufje frezen, lijmen en biscuits er in, bovenkant van blad is direct vlak (mits je balken goed parallel lopen natuurlijk) geen gezeur meer met drijvend hout en direct recht! ben er nu al blij mee dus een echte aanrader.

lhoornweg; ik heb ook een lamellofrees omdat het voor een redelijk bedrag goed werk levert maar als je een keer koud wil verlijmen zonder lamello's sla dan een paar naaldspijkertjes in je hout en knip de kop af tot ze nog ongeveer 2 a 3 mm uitsteken.
Als je dan je andere deel erop klemt heb je geen last meer dat je hout gaat schuiven tijdens het verlijmen.

Groet Willem
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
@Willem1958, dank je voor de tip, die ga ik zeker meenemen voor de verbindingen waar de lamello niet geschikt is!.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.