Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Groefzaagblad

Groefzaagblad

Beste forumleden,
    Waarschijnlijk een domme vraag, maar je weet maar nooit!
    Kan op een normaal zaagmachine een (bij voorkeur verstelbaar) groefzaagblad gemonteerd worden dit ten einde dado's te zagen ?
    Ik vermoed dat hiervoor een speciale moet voorzien worden.
    Bert

Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Bij http://www.merlierslijperij.be/?pg=s...ectionSearch=1 hebben ze NIET-verstelbare groefzaagbladen tot 6 mm. Ik weet niet of die aan de europese normen voldoen zoals Timothy/Benchworks uitlegt in de post van Mathieu.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bruine_beer Bekijk Berichten
    Bij http://www.merlierslijperij.be/?pg=s...ectionSearch=1 hebben ze NIET-verstelbare groefzaagbladen tot 6 mm. Ik weet niet of die aan de europese normen voldoen zoals Timothy/Benchworks uitlegt in de post van Mathieu.
    Dat mag want ze zijn uit één stuk en niet beduidend zwaarder dan gewone zaagbladen. Een echte dado stack mag bij particulieren op eigen risico bij zwaardere machines met een lange as en geen motorrem. Op lichte of geremde machines is het veel te gevaarlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Dat mag want ze zijn uit één stuk en niet beduidend zwaarder dan gewone zaagbladen. Een echte dado stack mag bij particulieren op eigen risico bij zwaardere machines met een lange as en geen motorrem. Op lichte of geremde machines is het veel te gevaarlijk.
    Dankjewel!

Gewoon een vraag ter informatie, maar wat is het verschil tussen dado zaagbladen, en meerder normale zaagbladen naast elkaar?

Een dado zaag heeft rechte tanden tov de zijkant van het blad. Een gewoon zaagblad heeft schuine tanden.
    Zelf gebruik ik een groefzaagblad van CMT voor het slaan van pennen op de verticale frees (toupie).
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Hoi Mathieu
    als ik het goed begrijp kan je dat groefzaagblad van CMT zowel op de zaagas als op de toupie gebruiken ?

Mathieu,

Dan speel je met de hoogteregeling van de toupie om je pen te realiseren daar de dikte van je groefzaagblad beperkt is ?

Intussen heb ik begrepen dat, zonder speciale as (ik bezit een hammer C3 31) het gebruik van de amerikaanse dado's niet mogelijk is.
    En daar ik bij de aankoop van de machine mij heb laten overtuigen door de verkoper dat de meerprijs eigenlijk het voordeel niet compenseerde .......

Forum Rechten