Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Question Quicky advies over een 2de hands tafelzaag - Inca 51

Hoi

Zonet een Inca '51' tafelzaag gescoord op 2dehands. Ik ga er morgen naar kijken en als alles goed is neem ik 'm mee...

Kunnen jullie me tips geven over wat ik zeker moet vragen/bekijken?

Dank bij voorbaat!!

Ik heb de tafel ook gezien op 2dehands, boekjes waren er nog bij, daaruit maak ik op dat hiervoor redelijk zorg gedragen is.
    Er zijn reeds enkele andere topics over wat te kijken bij 2dehands tafelzagen.

oa:
    - luisteren naar het toestel bij starten, draaien, stoppen
    - plankje meenemen en verzagen (nakijken of het binnen de toleranties die je vooropstelt blijft)
    - ...

mvg

Dank je voor je respons Xanax! Ik zoek ook eens rond op het forum, maar had al enkele basistips gevonden.

Waar ik vooral naar zoek, zijn specifieke tips voor dit merk (en) model. Omdat het al een wat ouder (understatement) toestel is, en ik er niks van kon terugvinden via Google...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Steek je licht eens op bij Pieter (O'Peaty). Hij is de Inca-man van het forum, en heeft ook al regelmatig machientjes op de kop getikt, gereviseerd en (meestal) via het forum weer verkocht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtenklaas Bekijk Berichten
    Steek je licht eens op bij Pieter (O'Peaty). Hij is de Inca-man van het forum, en heeft ook al regelmatig machientjes op de kop getikt, gereviseerd en (meestal) via het forum weer verkocht.
    Had ik ook gevonden maar blijkbaar is O'Peaty meer bezig met lintzagen, en niet echt met zaagtafels.

Heb ze maar meegenomen op goed vertrouwen, klonk goed en zag er deftig uit. Ze heeft wel wat opfriswerk nodig:
    - Uitzoeken hoe alles werkt en wat er allemaal moet gebeuren
    - De machine reinigen
    - Oliën
    - Zaagbladen opfrissen
    - 'riving knife' (kom even niet op de nederlandse term) maken en plaatsen
    - Motor op een nieuwe plaat monteren, nu kan ik de motor met de hand bewegen
    - Veilige start/stop schakelaar monteren

Ik heb er nog wat werk aan, maar goed... Ik heb onmiddellijk ook een vlakbank meegenomen, ook 'n inca. Die zal ik ook opfrissen.
    Nu twijfel ik nog of ik een draadje zal beginnen rond dit project, niet om te showen, maar om vragen te kunnen stellen mocht het nodig zijn. En aangezien dat soort zaagjes veel voorkomt zullen misschien nog mensen er wat mee kunnen.

[EDIT]

Ik heb 'n nieuw draadje opgezet, hopelijk krijg ik veel tips!
    http://www.woodworking.nl/showthread...118#post137118
    Laatst gewijzigd door kyomity; 05-02-15 om 21:06. Reden: aanvulling

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten