ladegeleider demper in bestaande lade

jjjlll

Actieve deelnemer
Zijn er ladegeleider dempers die achteraf geïnstalleerd kunnen worden in standaard lades, dus niet merkgebonden.
Zoja, dan is de vraag natuurlijk welke, welke type en eventueel de prijs.
alvast mijn dank voor jullie antwoorden
Joep
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Bedankt voor je reactie Bartos,
Die dempers zoals vermeld bij Toolstation werken niet bij lades, er is bij lades geen mechanisme dat de lade dicht trekt, wat bij deuren met keukenscharnieren wel het geval is. De demper zorgt er dan dus voor dat de lade open blijft staan, niet de bedoeling.
Je hebt me wel op het spoor gezet, ijzerwarenwinkel heeft van die sets, iets van 12 Euro per set van twee.

Baptist heeft ze ook, daar ga ik maar eens langs.
 
Laatst bewerkt:

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
82
8
Gelderland
Ja, die van Baptist heb ik al eens in een keuken geïnstalleerd. Werkt naar behoren. En ook niet onbelangrijk, ook na een aantal jaar intensief gebruik blijven ze goed werken.

Bij een lade van 60cm breed zou je toe kunnen met één demper, afhankelijk van de inhoud (massa). Bij een brede of zware lade zou ik altijd gaan voor twee stuks per lade.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hallo Joep,

Ik loop tegen eenzelfde issue aan: een klant heeft een Bax-keuken op leeftijd maar nog in uitstrekende staat. Bedoeling is om slechts nieuwe fronten te maken en te plaatsen. De (vele) laden van deze keuken hebben óók geen soft-close mechanisme. Alle geleiders vervangen is niet alleen duur, maar vraag me af of dat in de praktijk ook gaat werken (vanwege afwijkingen in de maatvoering).

Ik zoek dus eigenlijk ook een systeem dat achteraf geplaatst kan worden in een bestaande situatie.

Ben je nog geslaagd in jouw missie ?
 

MarkRB

Nieuw lid
17 feb 2014
16
0
Ik ben inmiddels wat verder in mijn zoektocht. Wellicht is dit ook voor jou handig...

Dat systeem heb ik ook in de lades van de kasten in onze babykamer. Werkt prima, alleen even pielen met goed uitlijnen van het deel dat op de lade moet komen. Daarbij moet je nog wel redelijk wat ruimte hebben tussen de zijkant van de kast en de lade.
 

MarkRB

Nieuw lid
17 feb 2014
16
0
Nee, meer dan 1 cm aan de kant van montage (of aan beide kanten) is niet nodig... Soms zitten lades strakker dan 1 cm aan beide kanten en ik kon mij alleen herinneren dat ik vrij veel ruimte tussen de lades had.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
@Rizz Als je je muis boven de link in dat vreemde berichtje laat zweven, lees je soazelftester.nl 😅
Ik zou er niet op klikken, je loopt zo iets op ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Rizz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.