Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

ladegeleider demper in bestaande lade

Zijn er ladegeleider dempers die achteraf geïnstalleerd kunnen worden in standaard lades, dus niet merkgebonden.
    Zoja, dan is de vraag natuurlijk welke, welke type en eventueel de prijs.
    alvast mijn dank voor jullie antwoorden
    Joep

Zelf niet gebruikt en geen ervaring mee maar deze 2 zoouden het moeten kunnen :

Demper:
    http://www.toolstation.nl/shop/IJzer...65x10mm/p14104
    Adapter:
    http://www.toolstation.nl/shop/p83326

edit:
    topic over het zelfde van Fok:
    http://forum.fok.nl/topic/1294665
    Laatst gewijzigd door bartos; 02-02-15 om 23:44.

Bedankt voor je reactie Bartos,
    Die dempers zoals vermeld bij Toolstation werken niet bij lades, er is bij lades geen mechanisme dat de lade dicht trekt, wat bij deuren met keukenscharnieren wel het geval is. De demper zorgt er dan dus voor dat de lade open blijft staan, niet de bedoeling.
    Je hebt me wel op het spoor gezet, ijzerwarenwinkel heeft van die sets, iets van 12 Euro per set van twee.

Baptist heeft ze ook, daar ga ik maar eens langs.
    Laatst gewijzigd door jjjlll; 03-02-15 om 21:14.

Ja, die van Baptist heb ik al eens in een keuken geïnstalleerd. Werkt naar behoren. En ook niet onbelangrijk, ook na een aantal jaar intensief gebruik blijven ze goed werken.

Bij een lade van 60cm breed zou je toe kunnen met één demper, afhankelijk van de inhoud (massa). Bij een brede of zware lade zou ik altijd gaan voor twee stuks per lade.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Als je googlet op softclose ladegeleiders vind je er die los toepasbaar lijken. Zoals deze.

Hallo Joep,

Ik loop tegen eenzelfde issue aan: een klant heeft een Bax-keuken op leeftijd maar nog in uitstrekende staat. Bedoeling is om slechts nieuwe fronten te maken en te plaatsen. De (vele) laden van deze keuken hebben óók geen soft-close mechanisme. Alle geleiders vervangen is niet alleen duur, maar vraag me af of dat in de praktijk ook gaat werken (vanwege afwijkingen in de maatvoering).

Ik zoek dus eigenlijk ook een systeem dat achteraf geplaatst kan worden in een bestaande situatie.

Ben je nog geslaagd in jouw missie ?
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Nog niet Ekko,
    Joep

Ik ben inmiddels wat verder in mijn zoektocht. Wellicht is dit ook voor jou handig...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosquet Bekijk Berichten
    Ik ben inmiddels wat verder in mijn zoektocht. Wellicht is dit ook voor jou handig...
    Dat systeem heb ik ook in de lades van de kasten in onze babykamer. Werkt prima, alleen even pielen met goed uitlijnen van het deel dat op de lade moet komen. Daarbij moet je nog wel redelijk wat ruimte hebben tussen de zijkant van de kast en de lade.

Daarbij moet je nog wel redelijk wat ruimte hebben tussen de zijkant van de kast en de lade.
    Op de site van Baptist hebben ze het over een dikte van 1 cm. Heb je meer dan deze ene centimeter nodig of... ???
    Groeten, Ekko

Forum Rechten