Brandstempel gemaakt

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Gisteren en vandaag bezig geweest om zelf een brandstempel te maken op de cnc machine.
Daarvoor een stukje brons gehaald en opgespannen. Voor mij was het de eerste keer dat ik metaal ging verspanen.
Eerst het oppervlak gevlakt en vervolgens frezen maar. Als koeling voor het brons en het freesje spiritus gebruikt.
Toen het stempel enige gebroken freesjes later gereed was, kwam ik erachter dat ik een kapitale beginnersfout had gemaakt;
het stond niet in spiegelbeeld...
Affijn, vandaag opnieuw opgespannen, gevlakt en gefreesd met dit als resultaat;

Brandstempel (2).jpg

Handvat eraan
Brandstempel (1).jpg

Het resultaat
Brandmerk (2).jpg

Brandmerk (1).jpg

Al met al ben ik zeer tevreden. Bedankt voor het lezen.

Groet,
Jan
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Hmmm, ben al tijdje op zoek naar een originele manier om mijn logo op mijn realisaties te zetten. Wel geen idee waar ik dit kan laten maken
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Je zou eens kunnen kijken naar een soldeerboutje op gas. Conrad heeft die onder andere. Als je die in een ander (langer) handvat integreert kan je het vlammetje zo op het bronzen stempel richten. De wat duurdere typen hebben ook een eigen ontsteking. Van sommige kan je de brander ook zonder het soldeergedeelte gebruiken.
 

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
of kijk eens in een winkel voor loodgieterij en dergelijke... hebben van die gasflesjes met een geintegreerde ontsteking op en afregeling qua vlam om als brander te gebruiken bij soldeerwerken etc.. mss een idee.

of van het merk Castolin te verkrijgen
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Stempel heb ik hier door een forumlid laten maken.
Gemaakt uit aircraft grade alu met een handvat.
Weet zo ff niet meer wie, maar mss dat ik hem nog in me inbox heb staan.
 

meenkdrie

Nieuw lid
5 okt 2015
7
0
Ik heb een stempel laten maken in china, vind hem zelf erg netjes geworden. Hier doen ze een stuk draadeind erin wat het erg lastig maakt hem recht op het hout te drukken. Dit handvat ziet eruit als een idee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.