Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: lichtstraat

lichtstraat

Hey forummers

Ik heb het leuke idee om zelf een lichtstraat te gaan maken, alleen heb ik geen idee wat voor profielen ik moet maken en hoe ik het moet doen met afwatering van regenwater
    Op google word ik ook niet veel wijzer daar kan ik geen detail fotos vinden

Gr bas

wat is een lichtstraat????

heb je wat voorbeelden??????
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Is als een lichtkoepel.maar dan van glas.

Hallo

Gewoon een enkele sponning voor je glas. Het glas onder laat je door steken en ondersteun je met aluminium steunen. Aan de bovenzijde dek je het glas af met aluminium profielen met aan de zijkant rubberprofiel de nok werk je af met lood. Gegarandeerd water dicht

Gr patrick

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Waarin komt de lichtstraat? Wat voor functie (woning, schuur)?

Ik zou het afkijken van aluminium serre profielen zoals dit
    https://www.google.nl/search?newwind...63.3Uc07NmKDTs

De lichtstraat komt in een uitbouw en komt helemaal vrij te staan
    We wonen bijna naast de zee dus aluminium is geen goeie keus om mee af te werken dat zal eerder met zink gaan
    Gr bas

Als je zelf niet wat meer details vrijgeeft ga je geen oplossingen aangereikt krijgen vrees ik. Wat versta je onder een lichtstraat? Een plastiek golfplaat op een kippenhok? Een langwerpige lichtkoepel opgebouwd met boogvormige polycarbonaat panelen geplaatst op een plat dak? Een langwerpig dakraam geplaatst in een zadeldak? Etc.........

Je vraag is dus niet specifiek genoeg, de lezer krijgt hier echt te weinig informatie om een zinnig advies te kunnen geven.

Denk ook even na over de slijtage door zand en zout. Bij ons moesten we na twintig jaar twee lichtstraten van 15 meter vervangen omdat de boven zijde doorgesleten was. Het was glasvezel versterkt polyester. Wij zitten in het gooi dus niet aan zee. Vraag hierover advies aan de leverancier.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knutselaar Bekijk Berichten
    De lichtstraat komt in een uitbouw en komt helemaal vrij te staan
    Je bent niet echt scheutig met informatie. Uitbouw=woonkamer? Heeft bijvoorbeeld flinke gevolgen voor de detaillering, tenzij je koudeval niet erg vind.

Forum Rechten