kleine stukjes hout verschillende soorten

Smokediver

Actieve deelnemer
Hallo,
ik wil graag beginnen met het maken van wat sierraden en dan met name wat ringen. nu ben ik op zoek naar wat verschillende soorten kleine reststukjes waar ik wat ringen uit kan maken. waar moet ik zoeken?. woon zelf in Friesland maar weet even niet waar ik moet zijn.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
In Friesland heb je als houthandelaren Haijo van de Akkrumer houtzagerij, Jaap van Leersum Inlands Hout in Burgum, Wietske Haalhout in Schraard, Miedema Leeuwarden in Drachten zit nog wat etc. Jaap van Leersum heeft een speciale hoek met kleine stukken voor de hobbyist. In Akkrum ligt een hele grote berg brandhout waar af en toe ook juweeltjes tussen liggen. En er zijn nogal wat forumleden, zoals ikzelf, die bij je in de buurt wonen.
Wat heb je tot nu toe al gemaakt?

jaap
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
Dag Jaap
ik ben beginner op dit gebied, heb mooi fotos en filmpjes gezien hoe ze ringen maken, en mijn vrouw vond ze er mooi uitzien dus wil er een paar vor haar maken.

Als het je alleen om kleine stukjes gaat wil ik wel een doos vol maken van alles en nog wat.
Moet toch opruimen binnenkort en anders gaat het de kachel in bij familie. ik woon zelf in Aldeboarn.
Gisteren nog langs Winsum gekomen dus als het niet morgen benodigd is breng ik het wel eens als ik weer wat boortjes ofzo haal bij jullie in het dorp.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.