Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Smile Kersenhout doosje met Esdoorn ingelegd

Did doosje zit all jaren met mijn collectie voor-gedraaide doosjes, en had hem een paar maanden geleden er uitgelegd om het aftewerken, dat gedaan en vond het kops hout in de deksel niet aantrekkelijk, daarom ging ik op zoek naar iets dat Ik kon gebruiken omdat te verbeteren, vond een stukje light gekleurd Esdoorn met slaap en mooie tekening in het hout.

Ik had dat en enkele andere stukjes in dik fineer gezaagd van afval, all die stukjes fineer waren wel krom getrokken, maar ben er wel in geslaagd om er een schijfje uit te zagen en heb een kant vlak geschuurd, toen rond gedraaid en wilde hem in het deksel plaatsen, daar had Ik al een reces ingedraaid, het schijfje was een haar te groot, OK, Ik zet het weer aan de kant en werk aan iets anders, een paar dagen later weer opgepakt en weer geprobeerd voor de zoveelste keer, om het te passen, deze keer leek het wel dat Ik het erin kon drukken, eerst het onderste kantje wat fijntjes bij geschuurd, een paar druppels CA in het reces en uitgestreken, en toen het schijfje er ingeperst, daat werkte

Zo toen de volgende dag het deksel ingespannen en dat schijfje bij gedraaid en geschuurd, toen wat Tung olie er op en enkele dagen later een beetje gepolijst, KLAAR .

Cherrywood box.jpg Cherry box.jpg Cherry box 2.jpg Cherry box 1.jpg

Hoi Leo, mooi potje en uiteraard deksel, ik zelf heb al enige tijd in gedachten om dergelijke potjes te draaien waarvan het deksel voorzien is van schroefdraad, gemaakt met "strelers" van Robert Sorby, het zijn leuke kleine "hebbedingetjes" als ik zover ben zal je ze wel zien verschijnen, heb jij hier ooit mee gewerkt of dit gezien? gr stefan

Hoi Leo,

Mooi potje met een passend dekseltje zullen we maar zeggen.
    Ziet er super uit.

Gr Edwin

Zo is het een mooi doosje geworden, Leo. Een kleine verandering
    kan iets moois opleveren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefke 55 Bekijk Berichten
    Hoi Leo, mooi potje en uiteraard deksel, ik zelf heb al enige tijd in gedachten om dergelijke potjes te draaien waarvan het deksel voorzien is van schroefdraad, gemaakt met "strelers" van Robert Sorby, het zijn leuke kleine "hebbedingetjes" als ik zover ben zal je ze wel zien verschijnen, heb jij hier ooit mee gewerkt of dit gezien? gr stefan
    Dank je Stefke , ja wel van gehoord en gezien, maar nooit mee gewerkt, had het wel in de plannen om er een te maken, maar daar is het bij gebleven, zoiets, dan kun je zachter hout gebruiken om draad aan te maken.
    schroefdraad machine.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hartvoorhout.jouwweb.nl Bekijk Berichten
    Hoi Leo,

Mooi potje met een passend dekseltje zullen we maar zeggen.
    Ziet er super uit.

Gr Edwin
    Dank je voor je reactie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Zo is het een mooi doosje geworden, Leo. Een kleine verandering
    kan iets moois opleveren.
    Thanks Nico , ja Ik heb dat al wel meer gedaan, met stukjes been en Eik met slaap bijvoorbeeld, heeft wel iets denk Ik.

Box with Bone inlay.jpg Yew en Oak.jpg Box with bone.jpg

Hoi Leo,

Zoals gewoonlijk erg mooi.
    Je manier van draadsnijden lijkt me wel interessant.
    Kun je daar iets meer van vertellen?
    Heb onlangs een kruistafel aangeschaft,en volgens mij moet hier wel zoiets op te bouwen zijn.

grt,
    Leo

Mooie doosjes!

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Heel mooie exemplaren Leo.
    Thank You Jacob for the comment

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014