Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Smile Siberische Iep tot ondiepe schaal gemaakt.

Ik had gepland om dit een schaal met overhangende rand te maken, al enkele jaren geleden ruw uitgedraaid en laten drogen, het idee was om hem tot zoiets te maken,

Planned shape.jpg
    Ik had genoeg dikte voor de schaal bodem gelaten, en de binnenkant uitgedraaid, en daar heb Ik de fout gemaakt om de bovenkant te dun te draaien, zodat toen Ik hem nu dus opnieuw ging draaien de schaal zoveel vervormd was dat Ik het niet kon draaien zonder door de boven rand te gaan, darn

Zo verandering van plan, en dit is het eind resultaat geworden, not too bad I think .

Siberian Elm platter.jpg Siberian Elm platter profile.jpg Siberian Elm platter bottom.jpg

All comments welcome

Toch is hij heel mooi Leo.
    Mooie vorm en een mooie tekening.
    Prachtig.

Hoi Leo, iets anders dan uw eerste tekening die ook zeer mooi zou geweest zijn, maar ook nu heb je een hele mooie schaal gedraaid. Fijn idee om de bovenrand naar binnen toe te werken met enkele "ringen" , heel mooi model, wil je nog de diameter vertellen, ik ben altijd benieuwd hoe "big" het werkstuk is. Ook mooie nerf-tekening in dit stuk hout. knap werk Leo. gr stefan

Prachtige tekening in het hout

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Toch is hij heel mooi Leo.
    Mooie vorm en een mooie tekening.
    Prachtig.
    Thanks Jacob, not bad, maar nog steeds maar tweede keus

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefke 55 Bekijk Berichten
    Hoi Leo, iets anders dan uw eerste tekening die ook zeer mooi zou geweest zijn, maar ook nu heb je een hele mooie schaal gedraaid. Fijn idee om de bovenrand naar binnen toe te werken met enkele "ringen" , heel mooi model, wil je nog de diameter vertellen, ik ben altijd benieuwd hoe "big" het werkstuk is. Ook mooie nerf-tekening in dit stuk hout. knap werk Leo. gr stefan
    Stefan Thanks voor uw reactie , a zoals Ik tegen Jacob zei, het is tweede keus. Haha, ik ga even meten want Ik weet de maat zo niet uit m’n hooft, OK hij is 29 cm D., aantrekkelijke maat denk Ik 1thumb.gif

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel van berkel Bekijk Berichten
    Prachtige tekening in het hout
    Thanks Marcel , Siberian Elm is een mooi hout om te draaien, geen problemen, mooi gekleurd en vrij voor handen hier, called a weed tree

Hallo Leo,
    Misschien niet wat je bedoeling was (wat mij wel vaker overkomt), maar het resultaat mag gezien worden!
    Mooie schaal.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Hallo Leo,
    Misschien niet wat je bedoeling was (wat mij wel vaker overkomt), maar het resultaat mag gezien worden!
    Mooie schaal.
    Thanks Handi

Leo soms bepaald het hout de vormgeving. Maar het blijft een nette schaal.

Forum Rechten