Gegroet houtliefhebbers

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Ik ga een Tele bouwen met mallen van Marco. Het wordt mijn eerste eigenbouw en ik zal nog wel tegen de nodige problemen oplopen.
Ik heb inmiddels Yellow Poplar voor de body en Maple voor de neck en pdf's van de boeken van Koch en Hiscock,
Woont iemand van jullie in de buurt van Enkhuizen die als hulplijn in te roepen is?
Dat met die aparte rubriek moet wel gaan lukken; ik Jaap eens aan zijn jasje trekken.

Of ik met mijn beperkte kennis als hulplijn kan dienen is nog maar de vraag, maar ik woon in de buurt van Purmerend, rond de 70km heen en terug. Dus als je een vraag hebt die ik kan beantwoorden, zal ik je met plezier proberen te helpen. En mijn machines heb ik hier redelijk op orde, dus als je langs komt kunnen we ook het een en ander zagen/schuren/frezen/buigen/boren etc.

en als tip,
Youtube en de zelfbouw afdeling van gitaarnet hebben mij ook veel info gegeven tijdens mijn bouw projecten.
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Bedankt voor je aanbod Grizzly. Ik wil daar graag gebruik van maken. 70 km is een kippe-eindje voor me. Misschien dat je me je adres- en telefoongegevens in een PB kunt sturen.
Op gitaarnet en ook op YT is de informatie zo wisselend en verwarrend dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet oftewel door de snaren de gitaar niet kunt vinden.
Overigens, Rizz ken ik ook; hij heeft onlangs een Inca lintzaag van me gekocht. Hij woont helaas wat ver weg.
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Je hebt PB :)

Het is wel het best om zelf een draadje te starten over de bouw van je gitaar.
Dan kom je stap voor stap verder en kunnen de forumleden je vorderingen volgen en je tips geven. Werkt eigenlijk nog het best.
Ik heb het mezelf op die manier ook zelf aangeleerd.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.