Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Gegroet houtliefhebbers

Hallo,

Ik ben o.a. op het gitaarbouwers forum bekend onder de naam Grizzly.
    Als bouwer van klassieke gitaren ben ik dol op hout en koop regelmatig mooie stukken bij Masave in Zwolle.
    Dit forum lijkt me een goede plaats om wat meer te leren over mijn liefde voor hout, en heel misschien af en toe zelf een beetje info te kunnen leveren.

gegroet
    Grizzly

Athanor
    Guest
    Welkom hier! Laat maar eens wat mooie dingen zien!

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 30-01-15 om 17:53.

Athanor
    Guest
    Ja precies! Dat soort foto's waarderen we. Mooi hout en prachtig verwerkt in een mooi instrument.

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ha die Grizz, jij ook hier? Lijkt wel of GN hierheen verhuist.. Welkom!

Thanks Rizz, maar ehhh, ben jij niet liever bezig met Carbon

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ghehehe, traditionele grepjenus..

Welkom,

Mooi, vast veel werk zo een akoestische gitaar. Kun jij aangeven hoe lang je met zo'n project bezig bent ?

Gr Edwin

Hi Edwin,

Dat is niet makkelijk vast te stellen.
    Met name de vraag "Maak je er 1 of wil je er meer maken" is van belang.

Voor het maken van een specifiek model klassieke gitaar zoals deze, heb je veel mallen nodig die allemaal op elkaar moeten aansluiten. Ik ben al maanden bezig geweest met alleen al het maken van deze mallen.
    Een iets ander model, betekent uiteraard dat je eerst weer andere mallen moet maken.
    Wanneer je die mallen hebt, wordt het een stuk makkelijker.

In mijn geval moest ik ook nog een ongelooflijke hoeveelheid kennis vergaren over het bouwen van dit muziek instrument en alles wat er bij komt kijken om een "echt goede gitaar" te bouwen. (totaal 3 jaar geleden begonnen met wat rust perioden)

Het daadwerkelijke bouwen van deze gitaar schat ik tussen de 400 en 600 uur. (trial and error methode)
    Ik ben voorlopig echter een pure hobby bouwer en ga er van uit dat mijn volgende gitaar weer een stuk sneller zal gaan.
    Uiteindelijk, met voldoende ervaring en kunde zal ik per gitaar rond de 300 uur werkelijke arbeid nodig hebben.

Een professionele bouwer doet het sneller, maar als ze echt maatwerk/topklasse willen blijven leveren, (alles per stuk en met de hand) zal een productie van meer dan 1 gitaar per maand wel heel erg veel zijn.

gr.
    Koen

Ha die Koen ;-) Ik ook hier

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizzly Bekijk Berichten
    ....Voor het maken van een specifiek model klassieke gitaar zoals deze, heb je veel mallen nodig die allemaal op elkaar moeten aansluiten. Ik ben al maanden bezig geweest met alleen al het maken van deze mallen.
    Tja, wat kan ik daar nou op zeggen Je had een keus
    Laatst gewijzigd door cocobolo; 10-02-15 om 21:20.

Forum Rechten