aanschaf cirkelzaag

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een niewe cirkelzaag en twijfel er tussen 1100 en 1300 watt. ik zal 9 van 10 keer multiplex zagen van max 18 mm dik, kan me haast niet voorstellen dat ik dikker ga zagen.

ik hoor het graag van jullie

hans
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Als je voornamelijk plaatmateriaal zaagt zoals je zegt, is dat een uitstekende keuze. (Je kan er trouwens ook perfect deuren mee afkorten)
Je hoeft de geleiderail namelijk niet zover voor je plaat te laten uitsteken bij zo'n invalzaag, en die zagen komen standaard met een fijner getand zaagblad voor plaatmateriaal.
Ik heb zelf zowel de oudere ATF als de nieuwere TS versie, werken allebei perfect, alleen is de TS iets praktischer in gebruik (gemakkelijkere zaagbladwissel en je hoeft het spouwmes niet te verwijderen voor invalwerkzaamheden)
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Ja volgens mij heb ik een goede keus gemaakt,
dit is hem geworden

nu nog even in het echie zien en beginnen aan wat klussen die al wat langer op stapel staan, maar steeds vooruit had geschoven ivm geen goede cirkelzaag


Hans
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ziet er nog heel goed uit, lijkt me een machine die niet misbruikt is.

In gebruik vond ik alleen dat het standaar mee geleverde blad te fijn is voor veel klussen, het is echt voor plaatmateriaal. Maar ik begreep dat dat is wat je wilt zagen, dus dan zit je goed :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.