Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Hulpstuk kantenklem

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013

Hulpstuk kantenklem

Omdat ik wat wilde oefenen in Sketchup, heb ik één van mijn zelfbedachte hulpstukken als oefenmateriaal gebruikt.
    Hierbij een afbeelding van een verstelbare wig om van een lijmklem een kantenklem te maken.
    Er worden vaak gewone wiggen gebruikt ,maar dan moet je die ertusssen slaan en dat is niet altijd handig als de te lijmen kant op zijn plaats moet blijven zitten. Je kunt dit hulpstuk van afvalstukjes maken en van scharnieren die je hebt liggen (groot of klein). Zorg wel dat er een gleuf in komt waar strip van de lijmklem in past. Je kunt hem ook maken van aluminium U-profiel met een been van multiplex (kops).
    kantenklemhulpstuk.jpg
    adjustable small wedge 01.jpg

He wat slim bedacht! Eenvoudig maar effectief en waarschijnlijk een stuk voordeliger dan een "echte" kantenklem. Mooi gemaakt en goed getekend.

Geweldig, superslim!
    There, I said it

Goed idee maar toch wat vragen.
    die alu versie.
    wat is die zwarte pin in het midden en die vlak bij de oogbout?
    En hoe heb je het schroefdraad in het alu gemaakt?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    De zwarte pin in het midden is om te voorkomen dat de klem onder de lijmklem vandaan schuift. De zwarte pin (zelftapper)bij de oogbout houdt de inslagmoer van onderaf op zijn plaats. De inslagmoer M4 aan 2 kanten recht maken zodat hij van onderaf in het alu profiel past en met het gedeelte waar de schroefdraad in zit door het gat steekt.
    Heb ik ook als een eerste probeersel in Sketchup gemaakt.
    edgeclamp alu.jpg
    Laatst gewijzigd door quatorze; 30-01-15 om 20:16.

Helemaal duidelijk.
    vriendelijk bedankt.

Member
    Ingeschreven
    Jan 2015
    mooie duidelijke tekening daar kan ik well wat mee. bedankt voor het delen
    Je moet het met elkaar doen.

Forum Rechten