Zelfbouw kapschuur

timmertje

Nieuw lid
12 mei 2014
14
0
Vergunningsvrij bouwen wil niet zeggen regelvrij je moet gewoon voldoen aan de geldende regelgeving met betrekking tot bestemmingsplan en constructie eisen.
Een gemeente kan bij een controle bijvoorbeeld de sterkte berekeningen vragen van de constructie bijvoorbeeld van een stalen bint of wapeningsijzer dit moet je kunnen aantonen.
Dit geld ook als je als particulier bouwt
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Vergunningsvrij bouwen wil niet zeggen regelvrij je moet gewoon voldoen aan de geldende regelgeving met betrekking tot bestemmingsplan en constructie eisen.
Een gemeente kan bij een controle bijvoorbeeld de sterkte berekeningen vragen van de constructie bijvoorbeeld van een stalen bint of wapeningsijzer dit moet je kunnen aantonen.
Dit geld ook als je als particulier bouwt

Constructies, bouwbesluit en brandveiligheid enz is andere koek dan vergunningsvrij en bestemmingsplannen.. Natuurlijk moet je ook bij vergunningsvrij voldoen aan regelgeving. Maar ik durf er wel 100 euro op de wedden dat je niet naar het bestemmingsplan hoeft te kijken, in bepaalde gevallen! Maar ik zeg er niets meer over... ga weer aan het werk, vergunningen verlenen en bestemmingsplannen maken :)
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hoe ver ben je ondertussen met de bouw van je kapschuur? Misschien nog nuttig, misschien mosterd na de maaltijd maar in de volgende twee links een heldere uitleg (naar mijn idee) over wat er is toegestaan aan oppervlakte/hoogte:

http://www.watmagikbouwen.nl/informatie/vergunningsvrijbouwen/
http://www.vergunningsvrijbouwen.co...rend-bouwwerk/bepaling-oppervlakte-bijgebouw/


Ik kwam bij je topic terecht omdat ik zelf een bestaand schuurtje met plat dak om wil bouwen tot kapschuur en op zoek was naar info. :)
 

_Brake_

Nieuw lid
29 jan 2015
2
0
Zal ik daar 2 jaar na het openen dan eindelijk maar eens op reageren? Ben dit forum _totaal_ uit het oog verloren *oeps*.

Kort maar krachtig: het is er niet van gekomen. Simpelweg omdat ik al aan de 150m2 aan bijgebouwen zit. Dus is er een 'gewoon' houthok van 4 vakken gekomen, die afgelopen jaar nog eens 3 vakken is uitgebreid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.