Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Welke schuurmachine

Welke schuurmachine

Ik ben redelijk nieuw in het hout gebeuren. Maar na enkele kasten en 2 tafels te maken heb ik de smaak wel te pakken.
    Ik moet binnenkort mijn binnendeuren opnieuw schilderen en zou daarom een nieuwe schuurmachine willen kopen. Die ik daarna ook nog voor andere projecten kan gebruike. Nu was mijn vraag welk type schuurmachine kan ik het beste kopen. Roterend, vlak, excentrisch? Ik heb eigenlijk geen idee welk type ik het beste gebruik voor welke toepassing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Grtz

Excentrisch.
    Deze laat geen zichtbare sporen na.
    dus mooier resultaat.

Met een ronde heb je natuurlijk beperkt bereik, maar schuurt wel sneller
    Met zo een delta vorm kun je beter in de hoeken komen
    Heb je geen haast of moeten er vele lagen verf verwijderd te worden zou je bijv. ook een Festool DTS 400 kunnen overwegen (of iets wat er op lijkt, maar dat is afhankelijk van je wil uitgeven)
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Voor afwerken zou ik kijken naar een vlak schuurmachine. Bij excentrisch ga je heel snel veel te hard. Ik weet niet of je al vaker geschuurd heb. Met goedkope schuurmachine heb je snel last dat je handen gaan tintelen, geen stofafzuiging hebben en helemaal niet zoveel materiaal afnemen. Ik zou voor een schuurmachine naar een goede merk kijken, Het is wel echt prijzig. Maar ze geld echt wel waard zeker als je veel dingen te schuren kijk eens naar de DTS400 van festool, ze worden regelmatig 2e hands aangeboden.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Moeten alle verflagen er af, of komt er alleen een nieuw laagje erop?

Denk ook aan een occilerende machine. Daar kan een delta schuurzool op, maar ook een profielschuurset. Dat kan erg handig zijn bij paneeldeuren.

Ik schuur zelf bijna alles met de combi van excentrisch en occilerend.