Sjuuls zelfbouw zaagtafel

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Heb je er ook rekening mee gehouden dat die trespaplaat in het midden zal doorhangen als je die zware machines eronder monteert? Dat zal bij de zaagtafel misschien geen groot probleem zijn, maar een freestafel met een absoluut vlak werkblad is wel fijn.
 

Sjuul

Nieuw lid
12 jan 2015
21
0
Hallo Gert,

Eerlijk gezegd heb ik er nog geen cm met gezaagd. ik kan me er wel iets bij voorstellen wat je schrijft dus ik ga het eens kritisch bekijken en indien nodig dan gaat ook dit op de schop.
Moet me wel nog even iets op bedenken, een verstelling bedenken valt nog wel mee maar zo dat je niet onder de tafel moet gaan liggen is weer net wat lastiger.

@David80, er komt nog een houten plaat onder de trespa de trespa is slechts 6mm dus deze heeft niet echt draagkracht van zichzelf, het frame wordt overigens van stalen kokers dus uiteindelijk komt het wel goed (denk ik)
 
Laatst bewerkt:

jovademe

Nieuw lid
17 apr 2013
13
0
Hendrik Ido Ambacht
Beste Sjuul,
Ik kwam dit draadje tegen en was benieuwd hoe het er voor staat? Ik ben namelijk zelf ook bezig met bouwen van een zaagtafel maar meer al la Mathias Wandel. Mijn idee was oa ook om een stuk trespa te pakken als bovenblad. Maar na het lezen hier twijfel ik ook.
Groetjes joost
 

Sjuul

Nieuw lid
12 jan 2015
21
0
Hoi Joost,

ik heb wat veel projecten waardoor deze een beetje naar de achtergrond is verdwenen maar het gaat er zeker nog van komen.
Mathias in midden in een zelfbouw zaag project, dus die volg ik ook, ben benieuwd wat het word.
ik denk dat ik mijn zaagje in het najaar weer oppak.

veel succes

Mvg Sjuul
 

Sjuul

Nieuw lid
12 jan 2015
21
0
Hoi Sjuul, ben benieuwd naar hoe je zaagtafelplannen ervoor staan. Maak je al progressie?

helaas, de plannen staan in de vriezer...
Sinds afgelopen zomer is ons gezin uitgebreid met +1, helaas gaat normale wiskunde niet op voor gezinsuitbreiding. 3+1 = 6 soms zelfs 7 ;)

In het voorjaar als de dagen weer wat lengen ga ik er mee aan de slag.
 

CeesTax

Actieve deelnemer
15 okt 2015
33
1
's-Hertogenbosch
helaas, de plannen staan in de vriezer...
Sinds afgelopen zomer is ons gezin uitgebreid met +1, helaas gaat normale wiskunde niet op voor gezinsuitbreiding. 3+1 = 6 soms zelfs 7 ;)

In het voorjaar als de dagen weer wat lengen ga ik er mee aan de slag.

Gezinsuitbreiding is altijd leuk, ook dat kun je als een project beschouwen. Gefeliciteerd. Ik blijf het wel volgen, ben zelf ook bezig met plannen voor een zaagtafel en doe hier en op Youtube de nodige ervaring op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.