Advies afzuiging Bosch pts 10

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Goededag allen,
sinds kort heb ik de zaagtafel van bosch de pts 10 aangeschaft en deze bevalt mij prima. Echter zaag ik er nu al een tijdje mee zonder afzuiging en dat is kort gezegd een ramp. Vandaar zoek ik een afzuiging voor deze zaagmachine maar ik kan zo 1,2,3 niet eentje vinden op internet. Wel kwam ik dit forum tegen en dacht daarom hier maar eens te vragen: heeft iemand hier ook de pts 10 zo ja; welke afzuiging/stofzuiger gebruik je?

Daarbij nog even de vraag: de inlegplaat zie om het zaagblad zit zit niet gelijk met de rest van de tafel. Is dit normaal of is het mogelijk om de gelijk te stellen met de rest van de tafel. Naar mijn idee kan dit instellen met de schroeven die in de plaat zitten ,maar dit is nog niet echt gelukt?

Zo dit waren mijn vragen, ik wacht in spanning op de antwoorden :mrgreen:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
de Lidl heeft dacht weer alles zuigende stofzuigers in de aanbieding voor iets van 80 euro. Is een prima ding die ik al 1,5 jaar gebruik. Maakt alleen wat herrie, maar voor de rest ok.

jaap
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
die stofzuiger gaat vandaag in de aanbieding heb ik gelezen, in het foldertje. sta ook te twijfelen maar voor dat geld kan je haast geen miskoop hebben.

hans
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik bezit zelf ook die zaagtafel en heb ook nog geen afzuiging. Ik ben met je eens dat het een ramp is. Wat betreft die inlegplaat. In de handleiding staat precies hoe je dit kan aanpassen. Het gaat inderdaad met de vier schrroeven die erop zitten. Je moet er voor zorgen dat de voorste kant iets onder of gelijk met het blad zit en achter iets er boven of gelijk. Je kan zien dat als je aan de schroef draait dat de plaat omhoog of omlaag gaat afhankelijk van welke kant je opdraait.

Overigens valt de slede aan de linkerkant ook niet gelijk met de rest van de tafel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.