Op een formaatzaag door de 45 graden heen zagen

faceinacrowd

Actieve deelnemer
1 nov 2011
43
0
Iemand een goede suggestie voor hulpmiddelen? Ik moet zo'n 9mm op een dikte van 22mm door de 45 graden heen.
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ik denk graag met je mee, en velen hier met mij, maar ik denk dat je iets duidelijker moet omschrijven wat het probleem is, wat ga je zagen, wat bedoel je met 'door de 45 graden heen', en heb je het over horizontaal of verticaal, nou ja, doe nog eens een poging, zou ik zeggen.
 

faceinacrowd

Actieve deelnemer
1 nov 2011
43
0
Ik zet het zaagblad van de formaatzaag op 45 graden, daarmee zaag ik dus een verstek aan de dikte van het hout. Nu moet ik 57 graden zagen...
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
En hem op 33 graden zetten dan? Lukt het dan niet?

Misschien even een schetsje maken met wat er gezaagd moet worden
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Als het hout niet te breed is, kun je dit verstek er wellicht aan zagen door niet het zaagblad, maar de afkortgeleider op 57 graden te zetten en het hout op zijn kant door te voeren.
De andere optie is om het zaagblad te kantelen naar 33 graden en het hout rechtopstaand door te voeren, maar dat is een optie die ik zelf zeker niet zonder hulpconstructie zou uitvoeren (en vooral niet zonder nadenken en de broodnodige voorzichtigheid).
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Aan de kant van de geleider opvullen met strook hout ofzo,zodat die kant hoger ligt,en het zaagblad op 45 graden.
en dan met zweihaak streepje zetten op de juiste graden.
dan er naar toe werken met opvullen.
is mischien ff wat moeite maar het werkt wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.