Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    Member
    Ingeschreven
    Jan 2015

Nieuwe werkplaats inrichten

Zo de garage is ruim om een nieuwe werkhoek te maken.
    De garage moet voor een gedeelte als garage blijven funtioneren maar het ongeveer 6 x 3 meter beschikbaar. om een werkplaatsje te maken voor de hout bewerking.
    het volgende wil ik gaan maken,
    achterwand voorzien van alle belangrijke gereedschappen. (wat er nu nog hangt gaat eraf en begin helemaal opnieuw met inrichten)
    afkortzaag tafel zoals de de foto die ik hier bij plaats.

Graag zou ik tips en meer ideeen van jullie ontvangen.

FH03DJA_MODWOR_08.JPG

IMG_6195.jpg

IMG_6197.jpg

Groet Bert

Nou, "werkplaatsje"... ik denk dat hoop forumleden best wel jaloers zijn op een "werkplaatsje" van 6 * 3 meter !?

Vwb je vraag om tips: weet je al wat je gaat doen in je nieuwe werkplaats? Dat bepaald toch in hoge mate hoe je de ruimte verder gaat inrichten. Ik weet zelf maar al te goed dat de vrije ruimte rondom een stationaire zaagmachine eigenlijk nooit te groot is (lees: altijd te klein...). Kortom: probeer zo helder mogelijk te krijgen wat je wilt gaan doen; vervolgens is er een hele hoop info op het forum te vinden over de inrichting van je werkplaats.

Member
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Het is de bedoeling om lange planken goed in te kunnen korten om daarna verder bewerkt te worden.
    de achterwand wil ik helemaal voorzien van regelwerk voor al mijn gereedschap. als de werkplaats daarna klaar is zal het veel gaan om wat kleine meubels en handigheden voor in huis. wil in het najaar een cursus gaan volgen op het gebied van houtbewerking om zo nog meer dingen mooi te kunnen maken.
    046f592c99eccf7270d68f831ef50494.jpg

bab9b13b4ae82750ab584fd71107f61e.jpg
    Je moet het met elkaar doen.

Zorg in ieder geval voor een goede afzuiging voor de afkortzaag anders zit je gereedschapswand binnen no time verscholen onder het zaagsel
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Member
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Bedankt voor de tip Martijn, heb ondertussen een tekening gevonden waar dat heel mooi weer gegeven wordt

Member
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Zo de eerste stappen zijn gezet. nu nog de gereedschap achterwand afmaken en een zijtafel met de zaagtafel, maar hoe die vorm moet gaan krijgen dat weet ik nog niet.

IMG_6249.jpg

Member
    Ingeschreven
    Jan 2015
    heeft iemand ideeen voor een boorblok, waar ik makkelijk veel boren kwijt kan.
    verder zoek ik waar ik al mijn vijlen in kan doen.

Mooie ruimte, handig systeem met die latten op de muur

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smokediver Bekijk Berichten
    heeft iemand ideeen voor een boorblok, waar ik makkelijk veel boren kwijt kan.
    verder zoek ik waar ik al mijn vijlen in kan doen.
    Heb je hier wat aan? Ik gebruik dit voor beitels, vijlen, schroevendraaiers, etc...
    Gewoon een paar strookjes resthout met wat klosjes d'r tussen; afstand naar behoeven in te vullen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg wp1.jpg (68,3 KB, 464 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg wp2.jpg (81,4 KB, 462 keer bekeken)

Gewoon een blok hout nemen wat je aan je haaklatten kan hangen, gaatjes boren die niet door en door zijn en je kan al je boren er in kwijt
    Ik had voor mijn freesjes ook zo een blak alleen die had ik onder een hoek gemaakt zodat ze iets voorover hingen en je beter kon zien als er een freesje terug gestoken werd.
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten