glijmiddel vlak-/vandiktebank

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Welk soort glijmiddel kun je nu het best gebruiken om de bladen van de vlak-en vandiktebank super glad te houden. Tot nu toe gebruik ik eigenlijk alleen de spray van bison die het op zich goed doet maar wel weer snel is uitgewerkt vind ik. Laatst hoorde ik van een gepensioneerde timmerman,wij gebruikten vroeger altijd diesel uit een oliespuitje. Of het insmeren met kaarsvet? De diesel heb ik overigens nog niet geprobeerd, het kaarsvet wel en was hier minder enthousiast over. Wie heeft er tips over wat het best hiervoor is?
mvrgr. Nol
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Wordt het hout niet vies als je dieselolie gebruikt of andere glijmiddel.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Kor,
bedankt het staat inderdaad uitgebreid beschreven bij hand- gereedschappen "opknappen van mijn schaaf". Het is wel even zoeken, wat dat betreft zou het handiger zijn als het hele glijverhaal onder de noemer "glijmiddelen" zou staan lijkt me..
gr. Nol
 

hakkelaar

Actieve deelnemer
14 sep 2009
34
0
hallo ik gebruik zelf silbergleit op mijn vlak van dikten bank is tekoop in en grote pot
bij felder en makkelijk aantebrengen
je kan ook waxileit nemen zit in en spuit bus maar is wat prijs betreft ook niet duur maar je verbruikt er wel meer van
maar kijk even op de site van felder daar hebben ze aardig wat keus

hakkelaar
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Ik gebruik kaarsvet voor mijn schaaf en dat werkt perfect, je moet het wel even warm wrijven met wat schaafkrullen en dan kan je er op schaatsen, kost niks .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.