Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

triplex tijdelijk op elkaar kleven

Omdat er geen specifieke rubriek is voor figuurzagers (what's in a name?) plaats ik mijn vraag maar hier.
    Ik wil 2 of 3 platen triplex op elkaar kleven om ze daarna samen in één keer uit te zagen. Maar daarna moeten ze weer makkelijk van elkaar kunnen gehaald worden.
    Ik heb al gedacht aan dubbelzijdig kleefband zoals men gebruikt om vloerbedekking te kleven maar dat is toch zo dik. Hoe kan ik zo iets doen?

Aan elkaar schroeven op stukken die je achteraf wegzaagt of ligt dat te voor de hand ?

Kan je ze niet met kleine spijkers eerst vastzetten op elkaar.
    en dan zagen en voorzichtig uit elkaar halen.

Weet niet meer waar ik het heb gezien, (denk de woodwhisperer), en daar lijmde hij een papieren blad met houtlijm er tussen. Niet al te veel lijm gebruiken. Dan kan je dat nadien splijten en het papier wegschrapen/schuren/schaven.
    Als het enkel is om twee/drie exacte stukken te hebben kan je ook gewoon 1tje doen en de rest nafrezen...

Ik zou zeggen dubbelzijdig tape. Dat gaat maar om een millimeter of 2 wat er per laag bij komt

Dat zijn al een paar goede oplossingen.
    Zelf gebruik ik als ik 2 delen tijdelijk op elkaar wil houden gewoon schilderstape aan de buitenzijde, de platen vrij goed op elkaar zitten als er maar op 2 zijden nog tape zit.

Dubbelzijdige tape is er ook in dunne versies, maar die kleven te goed en is het goed mogelijk dat het hout beschadigd bij het uit elkaar halen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Het dubbelzijdige tape van toolstation is heel dun.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    spuitlijm aan aan kant moet ook werken

Cas

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcarma Bekijk Berichten
    Als het enkel is om twee/drie exacte stukken te hebben kan je ook gewoon 1tje doen en de rest nafrezen...
    Bij figuurzagen is dat moeilijk hoor: figuurzagen is heel fijn werk, frezen komt er meestal niet aan te pas.

Er bestaat hobbytape om foto's in foto'albums te kleven. Dit is fijn dubbelzijdig plakband (ong. 5mm breed) die niet al te sterk kleeft op hout.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    http://www.woodchuckcanuck.com/work/...-ornaments.htm
    Hier is te zien hoe iemand dat doet, moet met grotere stukken ook wel lukken, denk ik.

Forum Rechten