Nieuweling

DKM

Actieve deelnemer
25 mrt 2010
35
0
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Dennis, ik ben 24 jaar oud, en sinds enkele tijd geinteresseerd in houtbewerken. Ik ben in aanraking gekomen met houtwerk via mijn werk (Weekendhulp technische dienst bij een vakantiepark) en heb daar het een en ander geleerd van mijn collega's waaronder wat basis houtwerken en lassen, of eigenlijk bakken (daarvoor zal ik naar een ander forum moeten)

Ik werk momenteel met een:
- Makita 6280D accutol (is me zeer goed bevallen op m'n werk, daarom ook voor thuis gekocht)
- Metabo KGS 216 afkortzaag, ben helaas verwend met een Dewalt radiaalzaag op het werk

Op mijn verlanglijst staan voor de korte termijn nog een schuurmachine (Bandschuurmachine of vlakschuurmachine als eerste apparaat? Weet nog niet wat verstandig is) en een bovenfrees en een set goede lijmklemmen, welke ik nu nog van mijn vader leen. Ik ben er in ieder geval al achter gekomen dat elke hobby duur is, zo ook houtbewerken.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Hoi Dennis,

Welkom op dit forum!
Jij bent niet de enige met een verlanglijstje :)
Je kunt deze fijne hobby zo duur maken als je maar wilt. Maar belangrijker is, dat je weet wat je wilt maken. Je hoeft niet direct van alles aan te schaffen, met simpel gereedschap als een zaag, schaaf en beitel kun je prachtige dingen maken.
Veel plezier met je nieuwe (verslavende) hobby.

Groeten,

Kor
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Welkom Dennis en veel plezier op ons forum. Ben het helemaal met Kor eens, om eens rond te kijken naar wat eenvoudig handgereedschap en je vooral te verdiepen om dat goed werkend en scherp te krijgen. Zal je waarschijnlijk enorm veel plezier op leveren!

jaap
 

DKM

Actieve deelnemer
25 mrt 2010
35
0
Bedankt voor jullie reactie! Ik zal inderdaad eerst maar eens voor wat kwalitatief handgereedschap kijken. Waarschijnlijk maak ik een typische fout door gelijk een heel machinepark te willen hebben ;) Hebben jullie nog tips wat betreft de aanschaf van handgereedschap? Wat zijn de must have gereedschappen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.