Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 51 van de 96 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 959
    45° bedoel je waarschijnlijk
    Mooi spul man, begin al te kwijlen als je ziet wat voor Festo spul je hebt.

Oei, ja die bedoelde ik
    Met een hamer past alles...

misschien is dit een oplossing voor je boormachines:
    4de78dd804c902a1e1dbd3f70bd7134a.jpg
    Je zou een bakje voor je french cleats kunnen maken met een sleuf erin waar je de boormachine op deze manier er in hangt.

misschien dat je hier al wat inspiratie vandaan hebt gehaald maar hier is ook een houder je voor boormachines.
    https://youtu.be/VchwDI29A7U
    als je in de beschrijving kijkt zie je hoe elk onderdeel gemaakt is.
    ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Succes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulo1997 Bekijk Berichten
    misschien dat je hier al wat inspiratie vandaan hebt gehaald maar hier is ook een houder je voor boormachines.
    https://youtu.be/VchwDI29A7U
    als je in de beschrijving kijkt zie je hoe elk onderdeel gemaakt is.
    ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Succes!

Ahhhh, wat een schatje dát geeft zeker inspiratie

Lhoornweg dat komt aardig in de buurt van wat ik inmiddels een beetje bedacht had, een bakje met daaronder de boormachine en ik het bakje de losse onderdelen en bithouders
    Misschien combineer ik het nog met de accudecoupeerzaag even kijken hoe dat qua maat gaat worden

Zoiets dus...
    schroefboormachinehouder.JPG

Zo door de dag heen verschillende dingen in elkaar geknutseld, de houder voor de schroefboormachine, decoupeerzaag en verfbrander ben ik niet heel tevreden over, het steekt te ver uit en dat komt een beetje lomp over

Maar eerst.... eerst heb ik het fijnstoffilter weggehaald, ik had die even tijdelijk opgehangen omdat deze in de weg stond, nu had ik elders plek om hem even op te bergen en hij hing in de weg om de french cleats door te kunnen trekken, bij deze opgelost
    P1090433.jpg

Zoals voorgenomen moest er voor de accuboormachine en decoupeerzaag een houder komen, tijdens het zoeken naar wat anders kwam ik ook de verfbrander tegen, qua model zou dat wel in de zelfde houder passen leek me
    P1090435.jpg

Zo gezegd, zo gedaan en voila....een houder
    P1090436.jpg

Achteraf niet heel tevreden, hij steekt te ver uit en dat ziet er heel rommelig uit, wordt tzt dus vervangen
    Handig is het wél, heb er meteen gebruik van gemaakt
    P1090437.jpg

Zie hoe ver dat ding uit steekt
    P1090438.jpg

Ik ergerde me al een tijdje aan de afwijking van de laser op de kapex, even op internet gekeken en dat leek niet moeilijk
    P1090440.jpg

een stuk MDF vast geklemd, ondiepe zaagsnede gemaakt, aan de schroefjes gedraaid en hopla, een goed uitgelijnde laser
    MAAR, de rechts laser krijg ik alleen beeld op als ik die heel ver naar links draai (de verkeerde kant op dus) naar rechts (op de goede plek) krijg ik alleen beeld als ik de zaag geheel naar voren trek
    de laser doet het dus wel maar ik krijg niet altijd beeld, wat dit nu weer kan zijn ?!
    P1090441.jpg

Kapex klaar, verder met ophangplekjes
    Hamer... check
    gehoorbeschermers... check
    P1090443.jpg

Voor de LS-positioner-duw-apparaat ook maar een bakje gemaakt, is een beetje te groot/lomp geworden, later misschien wat aanpassen
    P1090444.jpg

En dan kijk je zo eens in de rondte, de cleats beginnen lekker te vullen maar de werkbank....die lijkt er niet leger op te worden
    P1090445.jpg

Het is eigenlijk tijd om te chillen maar het gaat wel lekker dus begonnen aan een nieuwe houder voor de beitels, het zijn er meer dan in het huidige rek passen.
    P1090446.jpg

2 benchdogs, een lat als geleider en afstandhouder en duwdingetje om vingers te sparen
    P1090447.jpg

en ik ben tevreden een kaarsrechte zaag snede, daaruit blijkt maar weer dat het gatenpatroon en de cms modules perfect op elkaar zijn uitgelijnd
    P1090448.jpg

Gaatjes boren met de ecotools-kunstofboren gaat prima in MDF, laag toerental op de kolomboor zodat de boor niet verbrand
    P1090450.jpg

Begint er goed uit te zien allemaal ! Betreft je laser, kun je die ook in hoogte verstellen ? Lijkt erop dat de laser nu rechts te ver naar beneden gericht staat, het is dan zoals je zegt, als je hem naar links draait komt de laser omhoog en reikt dus verder.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Even een wat algemene opmerking over de French cleats. Als je bijvoorbeeld een TS55 op een dergelijke manier ophangt komt er door het gewicht een aardig moment op de ophanging. Ik vrees dat je daar op den duur een probleem mee krijgt. Als je de achterkant naar beneden doortrekt, tot net boven de cleat eronder, en er een vullatje ter dikte van de cleat onder lijmt dan wordt de kracht meer verdeeld.

Daar heb ik ind. de laat bij stil gestaan, ik heb dit bij de laatste houder wel gedaan
    Later maar eens aanpassen
    P1090438.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    http://www.woodworking.nl/showthread...ing-werkplaats
    In deze thread kan je zien hoe ik dit mijn machines + laders heb omhoog gehangen.

Forum Rechten