Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 91 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 901
    2 x 12,5 gips is voor 1 uur brandwerend.

Ik neem aan dat je niet 1000 en een dingen aan het plafond gaat hangen, maar een andere optie was / is om eerst osb te bevestigen, en daar gipsplaten overheen. Zo worden gipswanden vaak opgebouwd zodat je er toch makkelijk dingen in kan bevestigen.

Ik denk dat een gipsplatenplafond in een werkplaats snel lelijk is, je osbplafond is aardig stootvaster, ook zullen schroefgaten ed als je een keer wat verhangt minder opvallen dan bij een gipsplafond. Brandwerendheid zou mij bij een aangebouwde schuur niet zo heel veel zeggen.

Een gips plafond heeft na mijn idee helemaal geen zin.
    Brandwering is volgens mij alleen noodzakelijk als je in een gebouw meerdere ruimtes/brandcompartimenten hebt.
    Volgens mij is de werkplaats waar het hier over gaat 1 ruimte/brandcompartimenten.
    Om het overslaan van brand van het ene naar het andere brandcompartimenten hoef je hier dus niet te isoleren/afschermen.
    Ook wanneer er delen van een ruimte makkelijk vlam zouden vatten kun je isoleren zodat er minder snel brand ontstaat.

Kortom het is overbodig :-)

groet john

De panlatten waren precies een meerprijs van € 17,28

Prijs is niet de reden van hout, wel de reden van OSB
    Gips is mijn ding niet, ik wilde overal hout, alleen is het geen mp of underlayment geworden vanwege de prijs

Als de muren beginnen te branden is er toch geen houden aan, dan is gips over underlayment ook geen meerwaarde (ben ik van mening)
    Met een hamer past alles...

Athanor
    Guest
    't is toch een vrijstaande garage? Laat maar branden denk ik dan

Fons

Ben benieuwd wat je er van gaat maken, ik heb ongeveer de zelfde oppervlakte en zit ook sterk te denken aan een "make-over"

Vandaag eindelijk weer een nuttig dagje (wel met een onderbreking door visite)

Eerst maar eens verder aan het plafond
    De 2e rij zat er redelijk vlot in

P1080516.jpg

Wie niet 4 paar handen heeft moet maar slim zijn
    Het blijft toch lastig om een plaat op zijn plek te houden, aan te kloppen om in de groeven te krijgen en vast te schroeven
    Met een lat die net even langer is als de afstand tussen plafond/vloer wordt de plaat klem gezet en kan deze rustig op zijn plek worden geklopt om daarna voorzien te worden van een paar schroeven

P1080520.jpg

Tja en dan, frames bouwen....
    Hoe en waar ?
    Frames plat bouwen dan rechtop zetten zou lastig zijn, er staan best nog veel materialen in de garage
    Na even brainstormen besloten de frames direct op zijn plek te bouwen
    Het worteldoek dat achterlangs moet komen gaan we van het ene vak naar het andere trekken en dan aan de zijkant per vak vast zetten

P1080523.jpg

2 latjes gemaakt die net een kleiner zijn dan de breedte van een mat steenwol zodat deze er mooi klem tussen zit
    P1080525.jpg

De buitenmuren staan mooi waterpas, de frames worden geplaatst met een latje er tussen om de afstand te bepalen en daarmee staat de voorzetwand mooi waterpas
    P1080529.jpg

De steen wol zit er mooi klem tussen
    Wel zit ik nog met een twijfel gevalletje (hoewel ik wel verwacht wat het advies zal zijn)
    De boven balk zit aan het plafond vast en de onderbalk aan de vloer
    Nu kan ik tussen de balken van boven tot onder met steenwol of ik doe tussen de platen een dwarsbalk
    Dit balkje is mijner inziens niet zozeer nodig voor het frame, maar ik zou daar het frame aan de muur vast kunnen zetten
    Is dit nodig of is boven/onder vast zetten voldoende ??
    P1080530.jpg

Zo dus ongeveer...
    P1080531.jpg
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Heel gaaf! Wij zijn zelf ook op zoek naar een huis met een klusruimte voor mij, mogelijk wordt dat een garage, zou je mij de totale kosten van het isoleren eens kunnen pm-men? Geeft mij wat schermruimte..

Forum Rechten