Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 91 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 901

Dat er sowieso één kast uit mag komen

Ut worden er 2....
    De eettafel wordt groter dan gepland, in eerste instantie gingen we uit van een eettafel van ca 210cm en 6 stoelen, dat wordt 3 meter en 8 stoelen
    Dat houdt in dat de lange muur niet zo veel vrije ruimte meer heeft
    Dus gaan we op de korte muren 2 kasten tegenover elkaar zetten en op het het stukje langs de lange muur komt een dressoir.... dus er is straks genoeg te hobbiën :-)
    Met een hamer past alles...

klopt het dat niet alle naden van de osb op een rachel uitkomen? ben je niet bang dat het naar beneden komt zakken.

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor OSB op het plafond?

Jefmen, dat klopt inderdaad, ik ben er niet zo heel bang voor, de delen schuiven immers in elkaarDan zou de osb tussen de balken ook moeten gaan hangen.Ik heb nog heel even getwijfeld of ik een panlat over de naad zou leggen (aan de binnenzijde) en zo de delen met elkaar vast schroef, maar volgens mij brengt dat niet heel veel extra sterkte/stijfheid (mits ik ze overdwars doe) tov de mes/groef verbindingUNV. de reden is simpel...geldIk schreef het al in de openingspost, ik was van multiplex uitgegaan, dat werd gaandeweg Underlayment en ik eindigde met OSB3
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 25-01-15 om 15:33.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Je hebt het OSB toch wel geschroefd hoop ik?

Ik wilde eigenlijk bloedserieus posten 'Ben je gek... met de schiet tang gaat veel sneller'

Maar aangezien ik dan een stortvloed van opmerkingen ga krijgen, ja ze zijn geschroefd met 5.0x60
    Door de osb, door de panlat in de balk want als het slechts aan de panlat zit geschroefd komt het alsnog naar beneden

Ik bedoelde meer, waarom geen gipsplaten o.i.d.? Lijkt mij ook niet echt brandwerend zo.

Mee eens dat het niet brandwerend ismaar als de boel in de brand.gaat zal dat beetje gips ook niet echt helpengips trekt.me nietaltijd lastig als je wat wil vast schroeven, hout is dan toch een stuk makkelijker

Dat gips helpt echt wel als er iets in de fik gaat. Als het je nou om het geld gaat laat dan gewoon overbodoge dingen weg zoals de panlatten, dat is pas zonde van het geld en het kost nog ruimte ook....

Forum Rechten