De bouw van mijn Mancave...

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
misschien is dit een oplossing voor je boormachines:
4de78dd804c902a1e1dbd3f70bd7134a.jpg
Je zou een bakje voor je french cleats kunnen maken met een sleuf erin waar je de boormachine op deze manier er in hangt.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
misschien dat je hier al wat inspiratie vandaan hebt gehaald maar hier is ook een houder je voor boormachines.
https://youtu.be/VchwDI29A7U
als je in de beschrijving kijkt zie je hoe elk onderdeel gemaakt is.
ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes!


Ahhhh, wat een schatje :D dát geeft zeker inspiratie :rolleyes:

Lhoornweg dat komt aardig in de buurt van wat ik inmiddels een beetje bedacht had, een bakje met daaronder de boormachine en ik het bakje de losse onderdelen en bithouders
Misschien combineer ik het nog met de accudecoupeerzaag even kijken hoe dat qua maat gaat worden

Zoiets dus...
schroefboormachinehouder.JPG
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zo door de dag heen verschillende dingen in elkaar geknutseld, de houder voor de schroefboormachine, decoupeerzaag en verfbrander ben ik niet heel tevreden over, het steekt te ver uit en dat komt een beetje lomp over

Maar eerst.... eerst heb ik het fijnstoffilter weggehaald, ik had die even tijdelijk opgehangen omdat deze in de weg stond, nu had ik elders plek om hem even op te bergen en hij hing in de weg om de french cleats door te kunnen trekken, bij deze opgelost
P1090433.jpg

Zoals voorgenomen moest er voor de accuboormachine en decoupeerzaag een houder komen, tijdens het zoeken naar wat anders kwam ik ook de verfbrander tegen, qua model zou dat wel in de zelfde houder passen leek me
P1090435.jpg

Zo gezegd, zo gedaan en voila....een houder
P1090436.jpg

Achteraf niet heel tevreden, hij steekt te ver uit en dat ziet er heel rommelig uit, wordt tzt dus vervangen
Handig is het wél, heb er meteen gebruik van gemaakt
P1090437.jpg

Zie hoe ver dat ding uit steekt
P1090438.jpg

Ik ergerde me al een tijdje aan de afwijking van de laser op de kapex, even op internet gekeken en dat leek niet moeilijk
P1090440.jpg

een stuk MDF vast geklemd, ondiepe zaagsnede gemaakt, aan de schroefjes gedraaid en hopla, een goed uitgelijnde laser
MAAR, de rechts laser krijg ik alleen beeld op als ik die heel ver naar links draai (de verkeerde kant op dus) naar rechts (op de goede plek) krijg ik alleen beeld als ik de zaag geheel naar voren trek
de laser doet het dus wel maar ik krijg niet altijd beeld, wat dit nu weer kan zijn ?!
P1090441.jpg

Kapex klaar, verder met ophangplekjes
Hamer... check
gehoorbeschermers... check
P1090443.jpg

Voor de LS-positioner-duw-apparaat ook maar een bakje gemaakt, is een beetje te groot/lomp geworden, later misschien wat aanpassen
P1090444.jpg

En dan kijk je zo eens in de rondte, de cleats beginnen lekker te vullen maar de werkbank....die lijkt er niet leger op te worden :confused:
P1090445.jpg

Het is eigenlijk tijd om te chillen maar het gaat wel lekker dus begonnen aan een nieuwe houder voor de beitels, het zijn er meer dan in het huidige rek passen.
P1090446.jpg

2 benchdogs, een lat als geleider en afstandhouder en duwdingetje om vingers te sparen
P1090447.jpg

en ik ben tevreden een kaarsrechte zaag snede, daaruit blijkt maar weer dat het gatenpatroon en de cms modules perfect op elkaar zijn uitgelijnd
P1090448.jpg

Gaatjes boren met de ecotools-kunstofboren gaat prima in MDF, laag toerental op de kolomboor zodat de boor niet verbrand
P1090450.jpg
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Begint er goed uit te zien allemaal ! Betreft je laser, kun je die ook in hoogte verstellen ? Lijkt erop dat de laser nu rechts te ver naar beneden gericht staat, het is dan zoals je zegt, als je hem naar links draait komt de laser omhoog en reikt dus verder.
 

WR1944

Oud hout
Even een wat algemene opmerking over de French cleats. Als je bijvoorbeeld een TS55 op een dergelijke manier ophangt komt er door het gewicht een aardig moment op de ophanging. Ik vrees dat je daar op den duur een probleem mee krijgt. Als je de achterkant naar beneden doortrekt, tot net boven de cleat eronder, en er een vullatje ter dikte van de cleat onder lijmt dan wordt de kracht meer verdeeld.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Daar heb ik ind. de laat bij stil gestaan, ik heb dit bij de laatste houder wel gedaan
Later maar eens aanpassen
P1090438.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb gekeken, ziet er netjes uit ! helaas veranderd een dergelijk kastje niets aan de diepte
voor nu laat ik dit kastje wat ik heb geknutseld 'even' hangen maar uiteindelijk zal ik iets willen maken waarin de de machins 90 graden gedraaid zijn geplaatst

Zoals hier het geval is zeg maar
P1090432.jpg
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Misschien moet je gewoon afstappen van het idee om de elektrische gereedschappen aan de cleats te hangen.
Je hebt zoveel ruimte ONDER je werkbank. Je kan iets als dit maken:
assembly-table-sawdust2stitches-1.jpg


Zo kan je ook nog snel aan je tools. De cleats gebruik je dan enkel voor niet-elektrisch gereedschap....
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik gebruik dit latten systeem ook al enige tijd en heb nog wel een paar tips:
Klemmenrekje.JPG simpel rekje waar je lijklemmen met het handvat in kan hangen
Klemmenrekje 2.JPGIets minder simpele versie, als je wilt heb ik in pdf de bescrhijving erbij
French Cleat system.JPGdit zijn een paar dingen die zelf ermee heb gedaan, onderin zie je het klemmenrekje wat hier bovenaan staat
Voor de steeksleutels heb ik echt het meest eenvoudige gedaan wat ik maar kon bedenken, het rekje gebruiken wat je bij zo'n setje van een tientje krijgt.
Bovenin zie een simpel rekje waar een paar magazijn bakken op staan, ik heb er nog zo een maar dan voor grotere bakken.
Ik heb de latten ook dichter op elkaar zitten waardoor ik het doorzak probleem opgevangen heb en omdat het allemaal wat kleiner is ben ik wat flexibeler om met de weinige ruimte de ik heb betr om te gaan.

Voor het echte incourante spul raad ik je aan een gaatjes board systeem aan waar je haken op de plekken kan zetten waar je maar wilt.
 
Laatst bewerkt:

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Wat betreft je laserprobleem, dacht ik het volgende.
De laser "kijkt" naar buiten door een kunststof "glaasje" als je even onder de zaag hangt zie je wat ik bedoel.
Hier hoopt zich met de tijd wel een stof en vuiligheid op wat dus in de weg zit voor de laser.
het kapje eruit halen en reinigen kan een mogelijke oplossing zijn
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Rhynix, ik ga al gebukt onder de vele factoren van het leven (vroeg op staan, belasting, boetes) en dan ook nog bukken voor mijn gereedschap, gekker moet het niet worden haha.... maar ik begrijp je punten
Onder ga ik ook zeker benutten, ik wil in 2 blokken lades maken, de plekken waar gaten zitten in het blad komen een soort ondiepe lades onder als opvang bak voor het stof dat er door valt, maar dat is allemaal toekomst muziek

Fantic, bedankt voor de ideeen

Mikkla, Ga ik zeker even doen, misschien even met de compressor er een stoot(je) lucht doorheen blazen


De kaboutertjes hebben het niet afgemaakt voor me dus zelf maar aan de slag
Nu komt de incra ook nog eens van pas (als is het niet om mooie verbindingen te maken)
P1090451.jpg

Nog even de randjes afronden
P1090454.jpg

Dat ziet er toch net ff wat fraaier uit
P1090455.jpg

Ik ben DIK tevreden, ziet er toch lekker uit zo!? al zou ik het nooit gebruiken, ik kan d'r uren naar kijken ;)
P1090456.jpg

Het ouwe rekkie maar even gebruikt om loszwervende schroevendraaiers in te parkeren
P1090457.jpg

Ondertussen lopen er verschillende projecten door elkaar heen, ff 2 lagen op elkaar lijmen....lijmen ? ja, dat doe ik ook wel eens :rolleyes:
P1090458.jpg

Dat dikke stuk is voor deze verzameling, door de 2 lagen kan ik wat dieper boren en staan de boortjes er wat fraaier in
P1090459.jpg

Deze jongens moeten ook nog een plekkie krijgen, maar dat moet even wachten tot andere zaken klaar zijn
P1090460.jpg

Van wat reststukjes knutsel ik dit in elkaar
P1090461.jpg

Dat andere ding is droog dus gaatjes boren tot je er scheelt van ziet
P1090462.jpg

En klaar...
P1090463.jpg

Niet ontevreden moet ik zeggen
P1090464.jpg

In dat andere ding van die reststukjes ook maar even gaatjes geboord en alles rondzwervende bitjes er in gestoken
P1090465.jpg

Voor de dts nu ook een houder, die moet ik nog een keer maken want ik heb er 2, die andere hang ik aan de andere kant, dan hoef ik niet heen en weer te lopen
P1090467.jpg

En zo ziet het er dan aan het einde van de dag uit...
P1090468.jpg
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
kan zijn dat ik het even gemist heb in alle posts maar wat zijn de afmetingen van je garage?
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Die waterpassen op je plankje, is dat om het boeltje in de gaten te houden dat het niet verzakt met je massa materiaal of is het gewoon de vaste stek :cool:

Goed bezig anders, heel goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.