Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 86 van de 88 EersteEerste ... 36768485868788 LaatsteLaatste
Resultaten 851 tot 860 van de 879
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    En dat zegt die na de warmste en droogste zomer ooit
    Exact, toen kon ik ook niet schilderen zonder minimaal twee flessen verdunner te gebruiken op een m²...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Zo heb ik mijn garagevloer ook gestort tijdens de eerste regen sinds maanden. Over planning gesproken....
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    En dat zegt die na de warmste en droogste zomer ooit
    Met een hamer past alles...

Goed, de discussie kit, opbouw stevigheid is wat mij betreft voldoende gevoerd, nu weer naar de leuke dingen
    Vandaag nog wat planken op de carport gelegd, daardoor kon ik de ladder ook anders plaatsen en durfde ik zelf over de carport te lopen :-)
    Mooi alle purschuim weg kunnen steken
    Ik hoop (vingers gekruist) dat het morgen een paar uurtjes droog is, dan kan ik de onderste laag van de dakshingles plaatsen (deze moeten ook gelijmd worden aan de onderzijde) dat zou al een heleboel inwateren schelen, de regen loopt nu langs de zijwand naar beneden en vervolgens het hoekje om en vind het wel een weg naar binnen
    Als ik dat aan weerskanten kan afvinken ben ik erg gelukkig
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 05-12-18 om 16:03.

Heel gaaf project! Blijft inspirerend om te zien wat je zelf kan doen. Blijf dit topic volgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk Berichten
    Heel gaaf project! Blijft inspirerend om te zien wat je zelf kan doen. Blijf dit topic volgen.
    Zeker...vooral de bijbehorende kosten maken het leuk, de totale opbouw kost rond de 1000 euro, daar kan ik geen garage of uitbouw voor laten plaatsen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Exact, toen kon ik ook niet schilderen zonder minimaal twee flessen verdunner te gebruiken op een m²...
    Waarom heb ik zo het idee dat hier gesproken word over verdunner als in 'genever'

Vandaag was zo een dagje dat dingen meezitten...
    De ochtend begon met regen, even dacht ik, dat word niks vandaag, maar omdat ik na het weekend de eerste mogelijkheid wil benutten om de EPDM op het dak te leggen zullen we de puntjes op de I gezet moeten worden

Spinningwheels en Petrolhead haalde al eens eerder de kit van Shell aan Tixopalthe
    Even rondbellen en jawel, om de hoek hadden ze het, wel een paar euro duurder per koker dan online te vinden was, maar hey....wilde door gaan

4 kokers gehaald en met gepaste voorzichtigheid op het dak van de carport geklommen
    De regen is gestopt en het is eigenlijk heerlijk weer, welliswaar bewolkt/grauw maar niks koud

Eerst de restanten puschuim weggestoken, vervolgende de naden (5cm links en rechts) schoongepoetst en toen kitten maar
    WOW....dat plakt goed zeg
    De onderste richel kit ik iets dikker om de ruimte op te vullen
    Na 3 kokers zit alles dicht, dat valt niet tegen.

Nu het toch lekker gaat maar meteen verder gaan, ik snij van een aantal shingles de tabs af (daarmee hoor je te beginnen)
    De eerste laag zit er vrij snel op, een dun streepje kit en 4x zoveel nagels als normaal nodig, het waait iets teveel voor de gasbrander, maar de shingles zijn goed op te tillen, dus van de week als het minder hard waait, even met de gasbrander er onder door

Omdat ik niet tot het einde kan doorwerken word de 2e laag één deel minder en zo omhoog

20181206_133112.jpg

20181206_141611.jpg

De hoogte voor de shingles is afgetekend dus dat geeft geen probleem

Hah....lekker, ik ben dik tevreden
    Maarja dat dak he, dat is toch nog een dingetje, inmiddels zit er geen kit meer op en als het een uurtje regent ligt er weer een flinke laag water binnen
    Hup, in de auto, nog 2 kokers halen
    Op het dak ligt best veel water maar op de koker staat dat het ook onder water hecht, dat gaan we dan maar eens proberen
    Gericht kitten, de spuitmond goed vlak op de naad en langzaam, vol spuiten
    Sapperdeflap, er is geen woord van gelogen, dat plakt echt goed

In een mum van tijd zijn alle naden gekit en slechts met 1,5 koker
    De rest gebruik ik om de achterkant alle naden af te kitten die nog niet gedaan waren

Nog even al het water binnen verwijderd, maar eens zien hoe droog het blijft binnen
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 06-12-18 om 21:59.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Waarom heb ik zo het idee dat hier gesproken word over verdunner als in 'genever'
    Haha, scherp
    Had een ander project om handen; tuin

tuin.jpg

Inmiddels is de schuur/werkplaats netjes bekleed met hout, ziet er weer wat beter uit...
    Laatst gewijzigd door rmenkveld; 06-12-18 om 16:30.
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Wat voor EPDM ga je gebruiken, en ga je die er gewoon op fohnen, of ga je een speciale lijm gebruiken?

Forum Rechten