Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 88 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 879

De bouw van mijn Mancave...

Tja een mens moet een hobby hebben, anders ga je maar kattenkwaad uithalen, dat zit tenslotte in onze genen
    Niet lang geleden zijn wij verhuist en jawel... een eigen plekje, de garage !
    Daar moet nog wel wat gebeuren voor het naar wens is maar ach dan heb je ook wat.

Gewapend met een flinke dosis vragen bestookte ik dit forum en kreeg daar ook veel antwoorden en advies
    Uiteraard kreeg ik ook geregeld verschillende antwoorden en dat gaf weer stof tot nadenken.

Van te voren had ik een budget vastgesteld want op, is op

Langzamerhand begon ik met bestellen van materialen, paste mijn boodschappen lijstje aan en moest soms ook nog wel eens opnieuw gaan rekenen omdat hier en daar de uitgaves anders verliepen dan berekend.
    Dat hield ook in dat ik soms voor andere materialen koos dan waar ik van uit was gegaan.

Zo wilde ik eerst de boel dicht maken met multiplex, dat paste ik aan naar underlayment maar is uiteindelijk OSB geworden....
    Voor de vloer heb ik nog verschillende opties in gedachten maar ik kijk ook zeker op sites als marktplaats, wellicht scoor ik daar nog een leuke vloer waar al wat karakter in zit

---------------

Gisteren was het zo ver, eindelijk van start...

Er moest eerst nog een beetje ruimte gemaakt worden maar daarna kon eindelijk de steenwol geplaatst worden

P1080478.jpg

P1080482.jpg

P1080484.jpg

Nog een stukje en dan is het plafond gevuld met steenwol

P1080486.jpg

Een paar maanden geleden had ik al een mooi compressor gescoord, deze kon nu eindelijk zijn dienst bewijzen.
    Bij ecotools had ik een bradtacker en een niettacker gekocht, ideaal.... wat een fantastische apparaten.

P1080479.jpg

Nu de damdichte folie plaatsen,

P1080496.JPG

Na de folie heb ik panlatten aangebracht, ondanks dat volgens verschillende meningen dit niet nodig was had ik er toch een beter gevoel.

P1080498.JPG

Omdat er toch wel veel spullen zijn kon niet alles weggehaald worden, tijdens de werkzaamheden moest het eea dus verplaats worden en daar kwamen we een prettige verrassing tegen, deze muur is voorzien van degelijke ventilatie, dat scheelt weer een stuk uitboren van stootvoegen

P1080500.jpg

Eenmaal alle folie en panlatten op hun plek konden de OSB platen geplaatst worden

P1080501.jpg

Van te voren alles nog even nagemeten waren we al tot de conclusie gekomen dat de OSB platen in de lengte geplaats moesten worden
    5x60cm kwam nagenoeg precies uit

P1080504.jpg
    Laatst gewijzigd door Athanor; 30-11-18 om 22:24.
    Met een hamer past alles...

Mooi om te zien! Ga je de muren ook isoleren?

Netjes
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aeolos Bekijk Berichten
    Mooi om te zien! Ga je de muren ook isoleren?
    Jazeker, maar eerst het plafond dicht

Goed bezig.
    Ziet er al prima uit zo.
    Ben benieuwd naar het vervolg

Ik zat al te wachten op het topic hierover! Ziet er al netjes uit!

Dank voor de complimenten
    Wilde eerst een filmpje doen, maar na de verhuizing is nog niet alles op zijn plek, zo ook de batterijen van de GoPro nog niet dus wordt het een foto verslag

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Kijk, dat zijn mooie klussen. Het grootste tochtgat is straks dus de garagedeur.
    In onze vorige woning heb ik die voorzien van harde platen piepschuim.

Succes en groet,
    Jan

wat ga je doen met de garagedeur.... daar komt de meeste kou langs... schuifwandje ?

Garagedeur gaat er helemaal uit
    Mijn idee is alsvolgt (van buiten naar binnen)

Een houten deur die omhoog open gaat, niet naar binnen schuift zoals de garagedeur maar aan scharnieren hangt en omhoog open gaat
    Daar achter nog een set deuren die normaal open klappen
    De achterste deuren zijn de steunen voor de voorste deur en het geeft meteen extra buitenwerkruimte en sta je toch beschut

Althans..... dat is het idee

Forum Rechten