De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag moest dochterlief voetballen, en ondanks dat papa totaal niet van voetbal houd ga ik toch mee en moedig haar natuurlijk aan....
Een ruwe (zelfs wat gemene) tegenstander, maar hey....ze hebben het veld aangeveegd met ze, 3-1

Anyway, de dag was al half om, volgens buienradar vanaf 3 uur regen, oei....
Een maatje hier uit de buurt kwam even helpen de laatste stroken aan de kant van de carport te plaatsen/purren

20181201_153006.jpg

20181201_153047.jpg

Dat ging lekker vlot, gelukkig had hij geen andere plannen, dus hebben we het laatste deel van het dak in orde gemaakt
nu nog de wanden 2x een half paneel en dan kan begonnen worden aan de voorkant

20181201_160504.jpg

20181201_165458.jpg

Donderdag bij Spinningwheels afgesproken en gaan we de trap maken, ook dit word weer een staaltje vakmanschap
 
Laatst bewerkt:

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Ziet er weer productief uit! Twee vraagjes:
1)jij had een een enkelsteens garage toch. Hoeveel cm Steenwol heb jij in je voorzetwand geplaatst en wat is je ervaring in de winter? Ikzelf zat te denken aan PIR 50mm met een Rd-waarde van 2,27.

2)heb je nog iets gedaan met je garagedeur? Ik heb ook een oude stalen overheaddeur vol met kieren en deuken. Zat te twijfelen of een nieuwe geïsoleerde te plaatsen of dicht te maken (manier weet ik nog niet). Heb nu het huis bijna drie jaar en hij is 1 keer open geweest.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb (uit mijn hoofd) 70mm steenwol geplaatst, ervaring is redelijk...dat wil zeggen die diepvriesplaat (genaamd kanteldeur) dit er (helaas) nog steeds in
Ooit gaat die er zeker uit en komen er gewoon 2 openslaande deuren in (type barndoor)
Ik maak ze van balken/planken douglas aan de zichtzijde en dan aan de binnen kant denk ik om die panelen te gebruiken waar nu de hele opbouw van is
Daartussen nog (eventueel) steenwol, dat heb ik nog staan (over) dan zijn de deuren goed geisoleerd tegen kou/geluid
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag heb ik een baaldag en niet zo een beetje ook....
Eerst het rotwerk om de uitgelopen kit er af te steken en schoon te maken, vervolgens de boel opnieuw gekit...wat denk je dit rommel loopt ook uit

Den Braven kan morgen een fijn telefoontje verwachten en als ik geen antwoord naar tevredenheid krijg ga ik daar maar eens met de kitspuit aan de gang :mad:
Vorstbestendig tijdens transport tot -15
uitharding optimaal tussen de 5 en 25 graden
Direct regenbestendig na aanbrengen

Nou ik kan je vertellen, het was droog, tot ruim 24 uur ná aanbrengen
Het is in de nacht NIET onder de 5 graden geweest

Doordat de kit na applicatie meteen regenvast is, zijn er geen beperkingen ten aanzien van applicatie onder uiteenlopende weersomstandigheden.

Met dank aan de rommel van DenBraven...

20181202_134146.jpg

20181202_134149.jpg

20181202_134153.jpg

20181202_134158.jpg
 
P

Pel

Guest
Krijg je die rommel er nog van af Jeroen, had je niet gewoon siliconenkit moeten gebruiken?

Groet Pel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Makkelijk niet pel, het is een vieze smurie, de vorige kit zit ook nog overal, of het er af gaat is een 2e maar het vele extra werk die er in gaat zitten en de kosten van de kit die je kan weggooien
Volgens de beschrijving van DenBraven zou dit geschikt moeten zijn, dan mag je daar toch van uit gaan
Ja misschien was siliconen beter geweest, ik weet het inmiddels niet meer, ik dacht echt dat ik met de 2e keer de juiste kit had !?

Voor nu denk ik er aan om de boel er af te schrapen en dan een hogedrukreiniger schoonspuiten
Inmiddels denk ik er over om de hele boel maar van een laag EPDM te voorzien, maar dan zit ik weer met het volgende
De hele week word er regen voorspelt, wanneer kan ik dat er op leggen én lijmen.... de temp moet ook niet te ver zakken, want dan is ook dat een no-go
 
P

Pel

Guest
Je hebt eigenlijk een beetje een ongelukkige tijd uit gekozen om te verbouwen, kun je niet beter wachten tot het voorjaar?

Groet Pel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Je hebt eigenlijk een beetje een ongelukkige tijd uit gekozen om te verbouwen, kun je niet beter wachten tot het voorjaar?

Groet Pel

Wat is ongelukkig, zou toch wel erg onprettig als de hele bouw ook van oktober tot april stil ligt...
Tijdens het aanbrengen was het droog en warm genoeg, je mag toch verwachten dat een product doet wat er op staat

De boel staat er op en moet gewoon dicht, als ik geweten had dat die rommel dit effect zou geven had ik er niet eens over nagedacht om het aan te brengen
Het idee was gewoon een extra bescherming van het multiplex
In principe blijft dit droog als de EPDM er overheen ligt, maar alle extra's dragen alleen maar bij aan een langere levensduur, vandaar dat ik het ook gekit heb


Wat heb je gebruikt dan?

Ik heb exterieurkit gebruikt, deze:
https://www.ecotools.nl/acrylaatkit-exterieur-310ml-grijs/
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Nooit geweten dat er waterbestendige acrylaatkit bestond.
Wat voor soort kit was de vorige kit, misschien reageert die wel met de nieuwe....
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
als je er niet meer aan hoeft te komen dan zou je tixophalt kunnen nemen.
dit spul kun je zelfd onder water nog mee kitten.
heb zelf een lekkende dakgoot ermee gekit aan de binnenkant terwijl hij vol water stond.
Nadeel van et spul is dat et niet echt opdroogt en dus altijd flexibel blijft.
Als je er aan zit plakt et aan je handen.
Maar dat is niet overal een probleem.
https://www.ecotools.nl/shell-tixophalte-310ml/
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee is buiten, het is gewoon uitgeregend oid

In principe had ik er niks aan hoeven doen, maar ik wil de boel netjes afwerken, de buren kijken er ook tegen aan (en wij ook) dus daarom op het dak EPDM en aan de zijkanten dakshingles
Maar nu dat het zo een bende is geworden ga ik er maar geheel EPDM overheen leggen en dan aan de zijkanten de dakshingles er overheen, dan weet ik 100% zeker dat het dicht is en niet kan opwaaien/inregenen....

Ik ga niks meer kitten, die kitboeren kunnen me rug op...tien kokers kit hebben niks anders dan ellende gebracht
Als ik meteen EPDM had gedaan was ik al klaar geweest :mad:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
Voordat je over de kit klaagt, kan je beter eerst het product data blad eens lezen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik vraag me af hoeveel mensen van elke procuct het datablad doorlezen ?!
Bij vermelding staat: 5 tot 25 graden voor de ideale uitharding, direct regenbestendig etc
Als er andere belangrijke informatie is dan had die op de koker moeten staan

Overigens staat er niks in waaruit blijkt dat het niet geschikt is
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
Als je niet het datablad wil lezen, kan je ook met de serviceafdeling van den braven bellen of mailen. Als je hen opgeeft waar je de kit voor nodig hebt en hoe de voorbewerking is, krijg je van hen een kitadvies.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.