De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag een heel fraai raampje gescoord voor 75 euro
Hagelnieuw, kwam uit een pand dat net opgeleverd is (casco) de bewoners lieten er meteen een uitbouw plaatsen
Dubbele ramen zonder tussen balk, dus wat groter spul kan er ook nog doorheen als het moet (een plaat hout past er diagonaal doorheen bijv)
Het leukste van alles, 2 straten vanwaar ik ben opgegroeid en 1 straat van mijn oude school...

raam1.jpg

raam2.jpg

raam3.jpg
 
P

Pel

Guest
Zo te zien wordt er bij jullie nog volop gebouwd, ik heb hier in Limburg al jaren geen steiger zien staan, of een troffel gehoord die een steen door de midden slaat.

Groet Pel.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Gekke metsers in Limburg. Hier net over de beschavingsgrens doen ze dat met een truweel ;).

(Ik heb nog net een 'zone-Limburg' telefoonnummer dus ik mag dit zeggen)
 
P

Pel

Guest
Troffel is ABN, en het Limburgs is het troefel, en spies voor specie.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dames....we dwalen af :)

Een kleine tegenvaller, de kit die ik gebruikt had was niet geschikt, deze had meer temperatuur nodig maar vooral mocht niet nat worden en in de nacht heeft het geregend
Het opzich leek er niks aan de hand maar toen ik aan de kit voelde was dat een papje geworden :( inmiddels nieuwe (wel geschikte) kit besteld
Afgelopen nacht heeft het flink geregend en 80% van de kit is weg gespoeld, nu hopen dat er nog een flinke bui komt, dat scheelt een hoop poets werk :)

Vandaag doe ik niet veel aan de opbouw, eerst vrouwlief plezieren met wat dingen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haha, nee niet eens

Een stukje tegelwerk fixen (2 tegels met wat lastige hoeken op maat slijpen en er in plakken)
En nog een paar kleine dingen
 

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Sodemieters, in twee avonden het hele topic doorgelezen. Supertof en ben zeker een beetje jaloers haha. Ik heb gelijk zin om aan mijn eigen garage te beginnen! Dit wordt voor mij ook een hobbieplek. Fietsen zijn hier verboden ��
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Fietsen zijn ook welkom heb ik mijn vrouw verteld, maar dan zet ik er wel de haakse slijper in om er andere leuke dingen van te maken
Noooooooooooooooit een fiets gezien hier :)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Fietsen zijn ook welkom heb ik mijn vrouw verteld, maar dan zet ik er wel de haakse slijper in om er andere leuke dingen van te maken
Noooooooooooooooit een fiets gezien hier :)
Ja dat gaat hem bij mij dus niet worden, daar staat mijn zelf samengesteld en geassembleerde singlespeed :) daar zet ik dus geen slijipert in hè ;)
Snel tijd maken voor een aanbouw/schuur voor de fiets(en) en overige meuk die rondzwerft!

Wel weer een lekker topic Toxiq! Vaart zit er weer redelijk in, wel volhouden dat tempo :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Weekend verwachten ze p.sweer dus vandaag zoveel mogelijk dichtmaken, kieren, randjes....alles waar pur en kit aan te pas komt, dan is dat maar vast gedaan
Aan 1 kant is de afwatering nog niet in orde, daar moet nog een strook in en dan eigenlijk zou het beste zijn de eerste randen dakshingels, maar dat gaat niet lukken vandaag ben ik bang
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag ging als een brandweer....
Alles stukjes die nog gezaagd/geplaatst moesten worden zitten er in, alle kieren zijn volgespoten met pur, de naadjes afgewerkt met kit (nu wel de goeie)
Het dak is een drama, de kit die er op zat is over het hele dak uitgelopen, wat er over is gebleven is een soort kalkachtige massa
Langs de naden zo een 5cm schoongestoken/gepoetst en opnieuw gekit
Ik overweeg als het volgende week een dag niet regent om te kijken of die slurrie er met de hoge druk reiniger af te krijgen is, zo niet....dan zit het mij goed genoeg vast om er EPDM overheen te leggen/lijmen

Sorry: nog geen foto's gemaakt
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Geweldig topic!
Ik raak wel telkens in de war als ik "man's cave" lees; dat is nèt alsof je "spijkersbroek" zegt. Elders heeft men het nl altijd over Mancave...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja klopt, is een foutje dat er bij de opening van dit topic in is geslopen :eek:
Die S zou er eigenlijk even verwijderd moeten worden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.