De bouw van mijn Mancave...

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Dan ga je het met 1 galg niet redden. Kan ik er ook nog wat uit lombok bij je brengen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Toxiq bij die tixophalte moet je wel wegblijven met je fakkel. Geeft prachtige vlammen. Als het te hard waait voor je fakkel, heb je niet het goede formaat.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag de dag begonnen met een ritje naar Willempie, de zaag die hij eerder op het forum plaatste heb ik opgehaald
Het is een mooi compact ding

Daarna met een maatje aan de voorkant van de opbouw gewerkt, daar moesten nog panelen op en vervolgens de dakrand op maat zagen
Daar dat een klusje is op het randje (5 meter hoog) heb ik een joker ingezet....hoogte en randjes doen het niet zo goed bij mij
Zeer tevreden met het resultaat
Morgen bitumen tape plakken, randjes/naadjes kitten, mocht dat vlot gaan dan de balken van de voorkant op maat maken tbv het raam
Dinsdag hopelijk de dakfolie plaatsen

20181209_171210[1].jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Weer een stapje verder
Kitten en tape plakken is gedaan
Morgen nog klein randje aan de voorkant en dan de epdm er op

Daarna worden de laatste rijen dakshingles over de dakfolie geplaatst

20181210_155253.jpg

20181210_155337.jpg

20181210_155347.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Weet ik, maar dat plakt niet erg best
De laatste 4 rijen dakshingles krijgen aan de bovenkant een strook alutape en de laatste dakshingle word ook geplakt dan zit het wel dicht denk ik
Mocht er toch water achter komen dan komt het bij de eerste dakshingle bij de alu tape en komt zo over de volgende dakshingle naar voren en zo 4x
Dat zal wel goed komen denk ik
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Opstandje op het platte dak, shingels tot bovenzijde opstand en eindigen met een daktrim.
Dan waait het water ook niet aan de zijkant eraf. Geen idee of het nog in het bouwbesluit staat maar "vroeger" was een opstand verplicht bij een plat dak.
Zoals nu bedacht levert binnen een aantal jaren schade op door vocht achter de shingels.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ga je de bovenhoeken nog afronden? Of wil je de epdm om een scherpe hoek heen trekken? In plaats van het alu tape bij je bovenste singles kan je beter een extra stuk epdm er over heen fohnen. Dan ben je al water dicht en kan je de flap met kit over je singles plakken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.