De bouw van mijn Mancave...

StijnV

Actieve deelnemer
4 dec 2016
44
1
45cm hoog voor een stelpoot ????

foutje van mij, moest 45mm zijn. 10cm lijkt mij inderdaad een prima lengte.

Ik zal eens zoeken op POM en als ik niet echt iets vind naar mijn zin kan ik inderdaad met wat hardhout aan de slag!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oh zeker, kan iets meer uitzetten, maar in een binnenomgeving zal dat voor elk stukje min of meer gelijk zijn dus meer dan goed zat
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Mijn oude werkbank - nu ja, louter technisch was ie van mijn pa - stond op Nutella dekseltjes :). Dat is niet omdat ik een choco-snob ben, maar de Nutella dekseltjes hebben/hadden geen opstaande rand aan de buitenzijde en braken derhalve niet. Verder is Kwatta echt wel lekkerder.
 

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Toxiq

Zag een aantal dagen geleden jou "draadje" aangezien ik nog vrij nieuw ben op dit forum had ik dit nog niet gezien.
TOP! wat een leuke werkplek.
Ik zie wel een kleine gelijkenis zelf heb ik ook z'n garage echter ik mag deze helaas niet alleen voor mijzelf houden ik moet dit delen met fietsen en de wasmachine.
Dus ben wel een beetje jaloers.
Vond dit z'n leuk draadje ik heb pagina 1 tot 69 in 1 adem uitgelezen. Maar ik heb 2 vraagjes

*hoe zit het nou met je kantelpoort heb je die al laten vervangen of wat heb je ermee gedaan? (Heb dezelfde en weet ook niet wat ik er direct mee aan moet)
*Dat gaatjesboard voor de werktafels heb je als sjabloon gebruikt, zitten op deze hardboard de gaatjes op 10/10?
Zag vandaag in de bouwmarkt z'n gaatjesboard (Bedbodem) maar dit kwam echt niet met 10/10 over een.

Kijk weer uit naar de volgende foto's

- -
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik weet niet meer zeker of het 10/10 is, maar dat vond ik geen probleem, het kan hooguit resulteren dat je je werkstuk iets moet verleggen na een bewerking
Kantelpoort is nog niet vervangen, gaat echt nog wel gebeuren, dan komen er 2 deuren in (ook geisoleerd)
Fietsen en dat soort spul is hier ook aan de orde, maar daar is een andere oplossing (schuur) voor gekomen

Als je creatief bent kom je vast een eind, enne een wasmasjien.....die wil je vrouw toch niet in zo een stoffige omgeving ;-)
Veel mooie dingen maken, laagje stof laten liggen en ze gaat vast overstag :)
 

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Wasmachine ja je moet roeien met de riemen die je hebt.
Heb deze achtern een wand gezet met schuifdeuren hierdoor valt de stof reuze mee.
Tussentijds eens goed vegen/stofzuigen dan is dit te doen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Wasmachine ja je moet roeien met de riemen die je hebt.
Heb deze achtern een wand gezet met schuifdeuren hierdoor valt de stof reuze mee.
Tussentijds eens goed vegen/stofzuigen dan is dit te doen.

Ook weer zo, je doet het met wat je hebt
ik zie ook wel eens berichten langskomen van mensen die 3 of 4 vierkante meters hebben, dan besef ik nog eens extra hoeveel geluk ik heb...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
:) geen zorgen, bij ons staat de wasmachine op de bovenste verdieping, qua ruimte ontbreekt het er niet snel aan in huis (180m2)
buiten dat wil zij haar wasjes echt niet in zo een stoffig hok ;) voor de fietsen is er dan ook een aparte schuur
 

Bdewijs

Nieuw lid
16 jun 2016
1
0
Wat leuk om dit van verslag begin tot eind te lezen! (niet in 1x :)) Ik ben zelf ook bezig om een stenen garage om te bouwen en heb al veel ideeën opgedaan. Ik ben bijna klaar met de isolatie en ga dan ook de wanden met OSB bekleden.

@Toxiq, welke verf heb je gebruikt op de OSB platen?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
euh.... dat was betonverf, dat was namelijk festoolgrijs :)
Blijft meer dan prima zitten
heb 1 laag gedaan, zie je her en der nog wat hout er doorheen (vlekjes)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De bouw van mijn Mancave... The Attic

Een oud draadje weer eens wat leven inblazen....
de mancave word vaak met veel plezier gebruikt maar helaas heb ik iets te veel gereedschap/spullen en vooral te weinig ruimte
Nu grenst er aan de Mancave een carport van ca 30 vierkante meter, maar die wil ik (nog) niet opofferen
Na enige beraad en overleg met de gemeente mag ik er een verdieping opzetten

Er ligt ruim 2500 kg grind op het dak, dat gaat er af, qua belasting zal er zeker geen 2500kg op komen te staan
Het is vooral het lichtere spul dat naar boven gaat maar wel veel ruimte in beslag neemt (afzuiger, compressor, deel van de werkbank etc)
De opbouw word redelijk ligt gewicht, dus de garage zelf hoeft niks aan veranderd te worden

Sandwichpanelen, met polyester toplaag en xps isolatie, voor de afwerking (het aangezicht) gaan er dakshingles overheen
Dus voor de liefhebbers van een lang draadje, er komt dus een vervolg aan

The Attic...
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Laat maar komen Toxiq, maar die carport opofferen is ook geen gek idee, en dan pas een verdieping erop, mancave plus carport, dan de bovenverdieping als cave en onder je auto's, of andersom.

Wij hebben een ingenieur, in de buurt, die heeft de kruipkelder uitgegraven van een rijtjes huis, en daar een flinke werkruimte van gemaakt, weleens een praatje met de man gemaakt en hij vertelde dat daar heel veel bij komt kijken om dit uit te voeren.

Die kruipkelder heeft een hoogte van 3 meter.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Onder de carport staat oa 24 kuub hout (hebben we nodig voor de winters (wij zijn zelf voorzienend, dus een goede voorraad is wel nodig) die kan zeker niet weg
Dan staat er nog een voorraad verzaagde bomen, die mag wel flink krimpen, er ligt nu wel erg veel

Eigenlijk wil ik de carport gewoon niet kwijt
Een een bovenverdieping als werkruimte betekend altijd alles naar boven slepen
Alles moet berekend zijn op veel gewicht terwijl ik nu ongeveer voor 1000 euro klaar ben en dan toch fijn een verdubbeling van hobbyruimte krijgt
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het idee is om de CNC, Draaibank, Lintzaag beneden te laten
Dat zijn grote apparaten en wegen veel
De werkbank word in tweeen gedeeld, het korte deel blijft staan, het lange deel naar boven
Tevens de compressor en afzuiger naar boven

De kastjes moet ik nog even zien of die blijven hangen of ook naar boven gaan

De vlakvandikte weet ik nog niet
Als de nieuwe indeling bevalt mag hij beneden blijven, de vandikteschuurmachine gaat wel naar boven, dan heb ik daar meer ruimte voor om die te gebruiken en is met snijplanken ideaal
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Heel goed plan ,gewoon de lucht in gaan.
Ik doe hetzelfde , wilde werkplaats maken met carpoort ervoor , trek de kap ook door zodat ik mooie plek heb om hout te laten drogen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.