De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die gaat er tzt uit en wat daar precies in komt ben ik nog niet geheel uit
of openslaande deuren (geisoleerd) of een dubbele deur
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Soms zijn de kleine dingen het leukst
Schilderen kost weinig tijd maar heeft wel invloed op de hele ruimte, morgen de 2e laag en dan alles verplaatsen voor het laatste stuk en dan beginnen aan de vloer (vrijdag ?)

P1080613.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Voor alle 'volgers' weer een aflevering van deze digitale feuilleton ;)

Het schilderen is anders uitgepakt dan gewenst, althans een deel
Als eerste was het lange deel naast de deur geschilderd, dat kan ook niet anders omdat er veel spullen staan, dus steeds een deel verplaatsen en schilderen

de 2e dag is dit stuk nogmaals gedaan en toen kon een boel materiaal verplaatst worden en voor die muur gezet worden en zo kon een ander groot deel geschilderd worden

1e deel, 2x gedaan
P1080615.jpg

volgende delen, 1x gedaan
P1080617.jpg
Toen ik een dag later in de garage kwam kon ik het verschil goed zien, het deel dat 1x was gedaan was de verf lekker ingezogen en door de verschillende soorten hout(snippers) gaf dit een leuk effect
Het deel dat 2x gedaan was zag er veel egaler uit en eigenlijk lang zo mooi niet als het deel dat slechts 1x is gedaan.

wellicht als ik wat ruimte heb probeer ik dit stuk nog te schuren om te zien of ik het terug krijg zoals het de 1e keer was.

Nu bijna alles dicht is (alleen bovenin nog een laatste deel plaatsen, maar dat gebeurt als er meer plaats is) en bijna alles is geschilderd was het tijd geworden om plaats te gaan maken zodat de vloer er in kan.
P1080618.jpg


De scheppach vandiktebank en afzuiger staan even in tijdelijk opstelling zodat de vloerdelen er doorheen kunnen
P1080622.jpg

Wowwwwwwwwwwwww dat knapt op, links en midden door de vandiktebank geweest, rechts niet
P1080619.jpg

P1080620.jpg

Bij de vloer kreeg ik ook een isolatielaag, dus waarom die niet gebruiken...
P1080621.jpg

Latten op maat zagen en neerleggen, dat houdt meteen de isolatie laag mooi op zijn plek
P1080623.jpg

even 2 delen neergelegd om te zien hoe het 'smoelt'
P1080624.jpg

Morgen eerst de folie op de panlatten bevestigen en dan kunnen de vloerdelen permanent een plekje krijgen

...wordt vervolgd
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Pffew geen idee, moet nog wel het nodige gedaan worden, hoop dat met 2 a 3 weken toch het eind wel in zicht is
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Maak er gewoon 4 weken van dan komen we met het forum effe buurten .... bakkie pleur erbij koekkie en we hebben een forumdagje er bij ;)
bakkiepleur.jpg

toch :)
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Even een vraagje.

Die wandcontacdozen heb je die gewoon om de 2 meter uitgemeten en hoop je dat er iets in de buurt komt te staan?
Of heb je die expres op die plaatsen gezet en van te voren een plan gemaakt met welke machine waar komt?
En vanwaar die lagere aansluitpunten?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Niet echt uitgemeten, ik wilde gewoon dat kabels niet meer dan een bepaalde afstand moesten afleggen naar een stopcontact
overal kabels geeft alleen narigheid, de afstand is 1.2 meter tussen de dozen
De lagere dozen zijn voor de machines in de werkbank
Ik heb 3 CMS modules, die in de werbank komen, dus stekkers aan de onderkant, dan wellicht hier of daar nog een stofzuiger
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Holy Canoli....over de tienduizend views op dit draadje
Zeg ehhhh Rendew, leuk zo een opendag, maar met zoveel vieuws, hoeveel van je vrienden neem je mee ? ;););)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oh ok, dan hebben er een paar 2x gekeken
9000 lukt net
octopus.gif
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag was niet veel, een flinke opkomende griep gooit roet in het eten
Vannacht al nauwelijks kunnen slikken en werd vanochtend wakker met een huig zo groot als een augurk :(
Na een bezoekje aan de dokter werd het rond het middag uur een stuk beter en kwam er weer wat zin om wat te doen
Niet dat het zeer noemenswaardig was, maar ach... het geeft toch voldoening

Eerst maar even een laag folie over de panlatten
P1080625.jpg

Even passen... het ziet er een beetje vreemd uit, en dat wordt het ook
P1080626.jpg

De vandiktebank maakt overuren, het ene vloerdeel na het andere vliegt er doorheen
P1080627.jpg\

Omdat er veel spullen staan waar helaas even geen andere plaats voor is moet steeds een deel gedaan worden en dan de spullen verplaatsen
Dat uit zich er in dat er straks delen tussen de delen geschoven moeten worden.
Lukt dat ? ja dat lukt ! geprobeerd en het werkt, gewoon een beetje geduld, klosje, hamer en kloppen maar
Nu lijkt dit ernstig, maar het valt mee, het zijn maar 4 delen, als die er tussen zitten is de boel al zo ver dat er genoeg ruimte is om de rest van de spullen te verplaatsen
P1080628.jpg

Zie hier.... dit deel schuift er mooi tussen
P1080630.jpg

P1080631.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De vloer was van marktplaats, de prijs was niet zo gek, rond de € 250
goed schuren en lakken zou misschien volstaan maar dat wil ik niet want ik wil hem witter maken (white wash) dus dan moet de lak er af

Door de planken door de van dikte bank te halen zijn ze ontdaan van lak én alle beschadigingen zijn er ook uit, een zo goed als nieuwe vloer dus

Hier kun je het verschil goed zien
P1080619.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.