Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 98 van de 99 EersteEerste ... 488896979899 LaatsteLaatste
Resultaten 971 tot 980 van de 983
    Voor je beitels, een grote stoffen etalage pop , foto van schoonmoeder of zo er op, en dan steek je daar je beitels in, Soort voodoo zeg maar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spinningwheels Bekijk Berichten
    Voor je beitels, een grote stoffen etalage pop , foto van schoonmoeder of zo er op, en dan steek je daar je beitels in, Soort voodoo zeg maar
    Hahaha ik ga stuk hier!!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

hahahahaa
    Met een hamer past alles...

Prima over na gedacht, zou ook een idee voor mijn garagedeur kunnen worden.

Weer een stukje verder

Een deel van het afzuigsysteem is geplaatst

20190201_182010.jpg
    Het gat door de vloer/plafond heb ik dichtgespoten met pur schuim, zo zet de buis zich mooi vast en geen last van gerammel

20190201_172549.jpg
    Omdat de kastjes hier onder komen te hangen was 2x 45 graden om zo een flauwere bocht te krijgen geen optie, dat zou teveel ruimte kosten, dus maar een 90graden geplaatst

20190201_193336.jpg
    Kastje hangt (test) eerst die strook even schilderen

20190201_190501.jpg
    Lang getwijfeld hoe ik dat zou doen naar de afzuiger omdat ik zowel boven als onder wil kunnen afzuigen
    Een t-stuk 45graden is het mooist in het afzuig net maar dat zou betekenen dat van één kant komend de hoek geen 45 graden is maar 135, dat leek me geen optie dus een gewoon t-stuk 90 graden toegepast

20190201_191728.jpg
    Buis er aan, daar ergens moet een aftakking komen voor de freestafel

20190201_203340.jpg
    De eerste la is geplaatst in de freestafel
    Ergens een meet/afteken foutje gemaakt, de la heeft aan de onderzijde een kier van precies 1 cm, morgen even de geleiders laten zakken

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Zo mooi opgeschoten welke maat buizen heb je uiteindelijk gebruikt de 100mm of de 125mm?
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

De 125....daar had ik best veel van en ook wat koppelstukken

Schiet mooi op! Afzuiging in een andere ruimte (als je beneden werkt dan toch) is heerlijk stil, dat hoop ik ook ooit te kunnen realiseren. 125mm is zeker een goede keuze, kan je achteraf ook makkelijk upgraden qua machines indien gewenst. Alleen de T net na de afzuiging zou ik inderdaad anders hebben gedaan. Een Y komende van de afzuiging, en van daaruit telkens een koppelstuk van 45° naar de respectievelijke buizen.

Dat was inderdaad een optie, ware het niet dat het wel veel ruimte scheelt
    Ik ga het eerst zo proberen, een Y-stuk kan altijd nog
    De stukken zitten met kit en alu tape aan elkaar, dus los is geen probleem

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    @Toxiq Hoe kijk jij aan tegen 'statische electriciteit'? Ga je die buizen nog aarden? (Ben benieuwd, want ik ben zelf niet overtuigd van de noodzaak voor gemiddeld hobbygebruik.)

Forum Rechten