De bouw van mijn Mancave...

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Ik raad je aan om toch voor de stelvoetjes te gaan, deze zijn er juist voor ontworpen: groot draagvlak aan de onderkant met anti-slip materiaal eronder. die bouten lijken leuk maar ik ben bang dat het niet alleen krassen zal opleveren meet een keer goed met een hamer bezig (beitelen of zelfs monteren) en je krijgt steeds diepere deuken in je eiken vloer. Hierdoor blijf je stellen van de bouten en je vloer wordt er nou niet echt mooier op.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Had je je vloer niet beter kunnen uitvullen voordat je de planken erop legde :rolleyes: waarom wil je je werkbank eigenlijk 100% waterpas hebben?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Mijn ervaring met instelbare voetjes (welke soort dan ook) is dat ze na een tijdje toch los komen. Vanwege de trillingen in de werkbank.
En als je er zware spullen op hebt staan merk je niet dat het niet meer waterpas staat, want er wiebelt nog niks.
Tot je het er af tilt en er ineens beweging is.

Ik zou zelf van die kunststof plaatjes er onder schuiven tot ie waterpas staat, en dan een kitrandje er omheen om te voorkomen dat ze er onderuit gestoten kunnen worden.
 

MichelvdD

Actieve deelnemer
17 dec 2012
119
0
Je zou er ook voor kunnen kiezen om uit te vullen tussen werkblad en frame.
Dat lijkt mij eenvoudiger dan het hele frame 100% vlak zien te krijgen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Renault
waterpas is niet helemaal juist maar wel geheel vlak

Sunrayes,3d
met dubbele moeren kun je ze vast zetten op elkaar of zou dit niet voldoende zijn ?

Michel.
dat wil ik niet want dan steunt het blad op de vulstukken met uiteindelijk kans doorhangen
nu wordt het door alle balken gedragen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik was uitgegaan van 3
die.was niet berekend maar ik kom dan nog.wel goed uit met de hoogte

Sorry rendew, zal het niet meer doen :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het zal nog wel vaker gebeuren ;)

Maar voor vandaag zal ik me gedragen en een paar plaatjes posten

Afgelopen weekend bereikte moeders pensioenleeftijd en dat moest gevierd worden dus geen voortgang in de man's cave
Vandaag weinig tijd maar toch wel iets kunnen doen

Van de voornemens om voor het weekend de ontbrekende delen te maken was niet veel terecht gekomen dus daar vandaag aan begonnen met het idee als ze klaar zijn om de boel in elkaar te zetten en dan pas te schilderen, echter een tekort aan moertjes (vanavond) dus weer een beetje uitstel

Eerst alle delen gezaagd, dan nog eens nagerekend en dat nogmaals gechecked zodat ik niet weer misgrijp
P1090070.jpg

De kliko weer naar binnen gehaald, CMS module er op en frezen maar
P1080703.jpg

Klaar om domino's te frezen
P1090071.jpg

Als dat eenmaal gedaan is de boel los in elkaar gezet
P1090072.jpg

alleen het laatste blok moet er nog aan, de liggers liggen al klaar op het één na laatste blok
P1090073.jpg

Morgen de boel in elkaar schroeven en schilderen
als het goed is krijg ik ook morgen het laserwater pas geleverd
Nu nog de stelvoetjes en dan kan ik het frame gaan stellen
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Domino XL "drool" "drool" :D :D

edit:

wat is nou eigenlijk het wezelijk verschil tussen een gewone en een XL Domino. De maat van domino's die hij kan maken?
Want het lijkt alsof ze dezelfde maten kunnen frezen voor dezelfde maten domino's.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
grotere domino's
diepte inslag zijn grotere stappen (per 5 mm ipv 2mm)
ligt wel lekkerder in de hand (betere grip)

de XL kan je ook wel kleinere domino's mee frezen, er is een adapter waardoor kleinere freesjes er ook op passen
De adapter heb ik, maar nog nooit geprobeerd
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het frame is klaar
Vanochtend moertjes bij gehaald
Frame in elkaar

P1090073.jpg

Draadeinden er doorheen en vast draaien
P1090107.jpg

De draadeinden afgeslepen en dit is dan het laatste stuk wat geplaatst is
P1090109.jpg

De deurbel gaat, het is TNT post die het laserwaterpas komen brengen
alles ziet er netjes uit alleen de batterijen zijn gaan lekker, als ik ze er uit haal zie ik dat er geen schade is, het zit alleen op de batterijen
P1090110.jpg

Nieuwe batterijen er in en testen maar
P1090114.jpg

Dat ziet er niet slecht uit....
P1090111.jpg

De delen die nog blank waren geschilderd en dit is dan het geheel
P1090118.jpg

Het korte deel van de L-werkbank zit nog niet aan het lange deel vast om beide delen nog een keer gedraaid moeten worden om stelpoten te kunnen plaatsen
P1090120.jpg

275cm x 655cm
P1090121.jpg
 

Bijlagen

  • P1080498.JPG
    P1080498.JPG
    92,8 KB · Weergaven: 1.285

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik zou van de delen die je laatst hebt geplaatst, de voorste onderste ligger weghalen.

Op die manier kan je onder je werkbank de stofzuiger rollen, je houtafvalbak (bak op wielen) of gelijk welk ander kastje op wielen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heb ik over nagedacht maar dan wordt de hele bank ook minder stijf
nu til ik hem er overheen, dat vind ik acceptabel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.