De bouw van mijn Mancave...

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Leuke tekening maar ik krijg de indruk dat je nu de hele dag de trap op en neer aan het rennen bent om bij alle machines te komen.

Ook mis ik opslag voor hout en materiaal.

Als Toxiq die trap een vervangt door een bouwlift scheelt het lopen, En zover ik hem nu een klein beetje ken, komt die opslag voor hout en materiaal er vanzelf wel, op alle vlakjes die nu nog wit zijn op de tekening .
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Leuke tekening maar ik krijg de indruk dat je nu de hele dag de trap op en neer aan het rennen bent om bij alle machines te komen.

Ook mis ik opslag voor hout en materiaal.

Ik denk dat het wel meevalt
En het volbouwen ook wel
ik heb wel wat plaatsen in gedachten voor houtopslag, maar ik wil eerst zien hoe alles staat
van de huidige setup en plaatsen waar ik bergruimte heb ben ik heel wat wijzer geworden, ik heb er dus wel over nagedacht
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Leuk Jeroen, eindelijk wat meer ruimte :rolleyes:
Ze doen tegenwoordig niet zo moeilijk meer met vergunningen hier heb ik gemerkt.
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Wat me opviel is dat houtdraaiers zich wat meer organiseren (plein maken), de deelnemers uit de andere 'takken' van houtbewerken hadden elk zelf een stand. Dan lijkt het misschien minder, maar ik heb toch het idee dat 2/3 geen houtdraaien was.

Bij de meegebrachte werkstukken waren wel meer houtdraaiers, maar daar heb ik het al eerder over gehad.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Groter, met mancave achter in de tuin. Moesten alleen tussendoor ook verhuizen. Maar goed, ben benieuwd hoe je uitbreiding gaat worden. Leuk project maar dat gaat je zeker lukken.
 

Rob Geurts

Nieuw lid
11 jan 2016
2
0
En toen was ik aan het einde van dit topic, geweldig complimenten.
Ik ben zelf mijn bedrijfshal opnieuw aan het inrichten omdat ik gestopt ben met het bedrijf en de helft (kantoordeel) tijdelijk verhuurd heb. Ik ga 200 m2 als hobbyruimte indelen met als eerste stap het verwijderen van een overheaddeur van 7x3. Helaas mag ik ook nog 40u per week werken op 120 km van mijn huis.

hog een tipje voor woodworkers, als je iets met electra doet altijd de buizen die je legt direct vullen, lukt het dan niet kun je het meteen herstellen. Waarvan akte ��
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik liep al even met een probleem waar ik maar geen oplossing voor zag
Voor het plaatsen voor de panelen moet ik naast de opbouw kunnen staan, dat kan met een ladder maar helaas maar aan 1 kant, de andere kant heeft een carport
De carport heeft een dak van golfplaten plastic/doorzichtig, dat ligt er al een jaar of 10, en loshalen zou zeker schade geven
Zonde, want nu is het nog goed....
Na de nodige uurtjes brainstormen ben ik er uit, ik het diepe deel van de golfplaat (dat ligt vlak op de houten balk er onder) boor ik een gaatje en schroef er een verhoogd blokje in.
Dat doe ik elke 4e groef en in twee rijen
Daar leg ik straks een houten plaat overheen (met aan de onderkant een balkje/rand tegen het wegglijden)
Zo word het dak gespaard :)

20181115_143500.jpg

20181115_143507.jpg

20181115_145848.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De panelen die op het frame komen zijn nog niet (allemaal) voorradig
Misschien haal ik komende week vast een deel op en dan zodra de rest er is rij ik nog een keer
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Losse blokjes gaan glijden en als dat gebeurd is er geen houden aan, dat wil ik maar niet uitproberen
De gaatjes zijn 6mm, ik denk dat het doorzweten wel gaat meevallen, mocht het toch te erg lekker dan haal ik ze los en doe ze terug met een dotje kit
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.